شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۸۵۷
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: مرکز لرزه نگاری کشور گزارش کرد زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر حوالی ازگله استان کرمانشاه را لرزانده است.

 به گزارش فکرشهر، جزئیات این زلزله در زیر امده است:

 «بزرگی: 7.3
محل وقوع: استان كرمانشاه - حوالی ازگله
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 21:48:16
طول جغرافیایی: 45.9
عرض جغرافیایی: 34.84
عمق زمین‌لرزه: 11 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
5 کیلومتری ازگله (كرمانشاه)
25 کیلومتری تازه آباد (كرمانشاه)
37 کیلومتری باينگان (كرمانشاه)

مرکز این زمین لرزه، شرق سلیمانیه اعلام شده است که در مرز عراق و ایران است و در عراق نیز زلزله شهرهای بغداد، نجف، کربلا و موصل را لرزانده است.

در ایران از شهرهای تبریز، همدان، ایلام، کرمانشاه، خرم آباد، سنندج و حتی بوشهر گزارش زلزله شده است.

در همین حال، یک استاد پژوهشگاه زلزله به میزان گفت :  مردم ایران نگران زمین لرزه نباشند؛ کانون زمین لرزه عراق بوده است و هیچ خطری کشور را تهدید نمی کند.

141 کشته و 1683 مجروح تاکنون

به گزارش فکرشهر، معاون سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین آمار تلفات زلزله غرب کشور را تا ساعت 7 صبح روز دوشنبه را اعلام کرد. کشته و 

سعیدی در این باره اظهار کرد: آمار کشته شدگان و مصدومان حادثه زلزله اخیر متغیر است اما تا این لحظه، حادثه مذکور ۱۴۱ کشته و تعداد مجروحان به ۱۶۸۳ رسیده است.

اعلام 3 روز عزای عمومی در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه نیز گفته است با هماهنگی صورت گرفته با نماینده ولی فقیه در استان، از روز دوشنبه (۲۲ آبان) سه روز در استان عزای عمومی اعلام می‌شود و کلیه دستگاه‌های اجرایی تا اطلاع ثانوی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند.

پیام رهبری درپی وقوع زمین‌لرزه در غرب کشور

در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران، تأکید کردند: همه دستگاههای لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

به گزارش فکرشهر، متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و اندوه فراوان خبر زمین‌لرزه در غرب کشور را که به جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامیده و خسارات بسیاری پدید آورده است، دریافت کردم. وظیفه‌ی مسئولان آن است که در همین اولین ساعات با همه‌ی همّت و توان به یاری آسیب‌دیدگان بویژه در زیر آوار ماندگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ی امکانات موجود، از افزایش تلفات جلوگیری کنند. ارتش و سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آوار برداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاههای دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه‌ی توان خود را برای یاری آسیب دیده‌ها و خانواده‌های آنان به صحنه آورند. اینجانب از اعماق دل، این حادثه‌ی تلخ و مصیب‌بار را به ملّت ایران بخصوص به مردم عزیز استان کرمانشاه و بویژه به خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت عرض میکنم و متضرعانه از خداوند متعال می‌خواهم که این محنت و رنج را مایه‌ی جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پایداری و مقاومت ملّت عزیزمان بیفزاید. از همه‌ی کسانی‌که میتوانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می‌کنم که به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

والسلام علیکم و رحمة الله

سیّد علی خامنه‌ای

۲۲ آبان ۱۳۹۶ »

پس لرزه های بالای 4 ریشتری ادامه دارد

هر چند کارشناسان اعلام کرده اند که زلزله ی اصلی به وقوع پیوسته ولی مرکز زلزله نگاری از یکشنبه شب تاکنون، چندین زلزله بالای 4 ریشتر را در استان کرمانشاه ثبت کرده است و این لرزش ها همچنان نیز ادامه دارد.

تصویر زیر، پراکنش این زمین لرزه در خاورمیانه را نشان می دهد:

افزایش کشته ها و مصدومین زلزله کرمانشاه

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از جان باختن 407 نفر و مصدومیت 6700 تن تا ساعت 17:00 امروز ـ دوشنبه ـ خبر داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر