جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد:
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بارش باران در این استان در سال جاری از پایان آبان ماه آغاز می شود...
کد خبر: ۳۸۸۷۰
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۰

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بارش باران در این استان در سال جاری از پایان آبان ماه آغاز می شود.

به گزارش فکرشهر، نادر شفیع خدایی افزود: بارش های زمستانه این استان نیز نسبت به سال ها گذشته وضعیت به مراتب بهتری دارد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری در دیلم، گناوه و بوشهر به ترتیب ۴، ۲، ۹ و ۱ میلی متر باران گزارش شد و در سایر شهرهای استان نیز تاکنون بارشی گزارش نشده است.

شفیع خدایی ادامه داد: میانگین بارش بلندمدت چندین ساله ابتدای مهرماه تا امروز (۲۳ آبان ماه) در استان بوشهر برای شهرهای بوشهر، گناوه، جم و دیر به ترتیب ۲۶٫۸، ۲۶٫۵، ۱۵٫۶ و ۱۵٫۴ میلی متر بوده است.

وی به ایرنا گفت: آمار یاد شده برای شهرهای اهرم، خورموج، کنگان و عسلویه نیز به ترتیب ۱۳٫۳، ۱۲٫۸، ۱۲٫۳ و هشت میلی متر گزارش شده است.

شفیع خدایی ادامه داد: این میزان در شهرهای دیلم و برازجان نیز به ترتیب ۱۹ و ۱۷٫۶ میلی متر بوده که با احتساب بارش استان بوشهر از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۹۳ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده کاهش تدریجی سرعت وزش باد از بعد از ظهر امروز است و پیش بینی می شود دریا بتدریج آرام شود.

شفیع خدایی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در طول روز وزش باد پیش بینی شده است.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

شفیع خدایی یادآور شد: ارتفاع موج در خلیج فارس نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر پیش بینی شده که از امشب به ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر می رسد.

وی اظهار کرد: برای ۲۴ ساعت آینده جزر اول دریا ۰۰:۱۸ بامداد، مد اول ۰۵:۵۲ و جزر دوم ۱۲:۰۲ و مد دوم در ۱۸:۵۶ پیش بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر