پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۸۷۳
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۶

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: تاکنون چهارده‌هزار و 506 نفر معتاد در در مراکز درمان ترک اعتیاد استان بوشهر پذیرش شده‌اند اما پایشی در خصوص بازگشت افراد رهایافته از دام اعتیاد به اعتیاد مجدد در دسترس نداریم.

به گزارش فکرشهر، ارسطو ترکمان منش در آیین راه‌اندازی نخستین مرکز ترک اعتیاد ویژه معتادان متجاهر استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ساخت یک مرکز ترک اعتیاد برای معتادان متجاهر که کارتن خواب و بی‌خانمان هستند بوده است که امروز شاهد راه‌اندازی آن هستیم.

وی افزود: این مرکز ترک اعتیاد در فاز اول دارای 70  تخت بستری است که در فازهای بعدی در آینده ، تعداد این تخت‌ها افزایش می‌یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر تصریح کرد: این مرکز که در نوع خود نخستین مرکز برای ترک اعتیاد افراد بی سر پناه است زمینه‌ای ایجاد می‌کند که طی آن افرادی که به هر دلیل برای ترک اعتیاد خود مراجعه نمی‌کنند توسط پلیس به این مرکز هدایت شوند تا آنها وادار به ترک اعتیاد شوند.

ترکمان‌منش بیان کرد: اگر چه آزادی عمل برای معتادانی که در این مرکز تحت درمان برای ترک اعتیاد قرار می‌گیرند وجود دارد اما بازگشت آنها به جامعه با دستور مقام قضایی و پس از دریافت گواهی سلامت توسط پزشکان معتمد پس از یک‌سال نگهداری در این مرکز است.

وی یادآور شد: برای این که ورود این افراد به جامعه پس از ترک اعتیاد سودمند باشد، در طی یک‌سالی که تحت درمان برای ترک اعتیاد قرار می‌گیرند، با حضور در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی شغلی کسب می‌کنند و با یک تخصص وارد جامعه می‌شوند. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: از آنجا که این افراد فاقد حمایت‌های مالی لازم از طرف خانواده‌هایشان هستند در طول مدت یک‌سالی که در این مرکز تحت درمان ترک اعتیاد قرار می‌گیرند، تعدادی از ادارات دولتی از جمله بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر هزینه‌های بستری آنها تامین می‌شود.

وی با اعلام این که 12 مرکز فعال ترک اعتیاد در استان بوشهر وجود دارد ، عنوان کرد: به زودی شاهد راه‌اندازی دومین و سومین  مراکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر در شهرهای چغادک در شهرستان بوشهر و بندر دیر خواهیم بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر یادآور شد: از آنجا که جنوب استان بوشهر به دلیل وجود صنایع مختلف نفت و گاز تعدادی افراد معتاد غیربومی نیز در آن وجود دارد که برخی متجاهر نیز هستند، سعی می‌شود که زمینه ترک اعتیاد آنها در نخستین مرکز ترک اعتیاد ویژه متجاهرین در شهر بوشهر ایجاد شود.

ترکمان‌منش با اعلام خبر راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان  در استان بوشهر گفت: تاکنون چهارده‌هزار و 506 نفر معتاد در در مراکز درمان ترک اعتیاد استان بوشهر پذیرش شده‌اند اما پایشی در خصوص بازگشت افراد رهایافته از دام اعتیاد به اعتیاد مجدد در دسترس نداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر