پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۸۸۶
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴

فکرشهر: مديركل آموزش و پرورش استان گفت: در طرح تقویت بنیه علنی،یک ملیون ودویست هزار ساعت کلاس آموزشی برگزار شده که رخداد بی نظیری است.

به گزارش فکرشهر از اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر كرمي مديركل آموزش و پرورش استان در جلسه شوراي معاونين اداره كل آموزش و پرورش استان با حضور حجت الاسلام و المسلمين خدري نماينده مردم محترم بوشهر، گناوه و ديلم ، اظهار داشت: با تكيه بر طرح تقويت بنيه علمي، يك ميليون و دويست هزار ساعت كلاس آموزشي براي معلمان برگزار شد كه اين آمار بي نظير است و اگر اين رويه ادامه پيدا كند به يقين تاثيرات بسيار مثبتي خواهد داشت.

ناصر كرمي ادامه داد: آموزش و پرورش استان با وجود تنگناهای زیاد، در دولت تدبیر و امید پیشرفت خوبی داشته است؛ که دراین زمینه به ارتقای چند پله ای رتبه در کنکور سراسری و همچنین ارتقای معدل حتی بالاتر از میانگین کشوری دست یافتیم که با همکاری های بیشتر در این حوزه، آموزش و پرورش استان با عملکرد  بهتر ظاهر خواهد شد.

وي تصريح كرد: در امور پرورشی، فرهنگی و ورزشی نسبت به قبل وضعیت بسیار مناسب تر است و استان مقام های زیادی را در کشور کسب کرده است.

مديركل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش استان با كمك شهرداري ها در اين ٤ سال از يك چمن مصنوعي به ٣٥ چمن مصنوعي در سطح مدارس رسيده است.

وي يادآور شد: با وجود مشكلات مالي، آموزش و پرورش استان از صنعت، مجموعه نفت و گاز، گمرك و ديگر عوامل  بهره چندانی نبرده است و نياز است كه اين مجوعه ها با ما همكاري وتعامل بیشتری داشته باشند.

كرمي افزود: در سال هاي اخير منطقه ويژه پارس جنوبي در حوزه جنوب استان و تا مركز برنامه هاي آموزشي استان را پوشش داده است و مجموعه نفت هم به طور خاص ٤ شهرستان جنوبي را پوشش مي دهد.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: مجموعه نفت در اجراي كلاس هاي كنكور  اعتبار مناسبي تخصیص داده است و كلاس هاي كنكور و تقويتي را با موسسات آموزشي مديريت مي كند كه اگر از افراد توانمند استان استفاده مي شد هزينه كمتر و نفرات بيشتري را پوشش مي داد و معلمان پرتوان استان به کارگرفته مي شدند.

كرمي عنوان كرد: خارگ با كمتر از ١٥٠٠ دانش آموز فقط ١٠ مدرسه دارد كه نياز به تعمير و تجهيز دارد ، برنامه هاي آموزشي،تقويتي و پرورشي خارگ را با حداقل ٢٠٠ ميليون تومان  مي توان پوشش داد كه از اين كمك ها دريغ مي شود.

دبیر شورای آموزش وپرورش استان خاطرنشان كرد: حدود ٤٠ درصد دانش آموزان استان در رشته فني و حرفه اي و كار و دانش تحصيل مي كنند و نياز است حداقل امكانات در اين حوزه فراهم شود.
 کرمی درپایان بیان داشت حوزه شمالی استان با این که منطقه نفتی است فاقد حامی است وما به جد خواهان اضافه شدن این حوزه در طرح تقویت بنیه علمی و کمک ویژه پارس جنوبی وهمچنین حمایت نماینده محترم این حوزه در این راستا هستیم.

نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم در مجلس شوراي اسلامي نیز در این نشست گفت: اتفاق مهمی در امر ارتقای رتبه کنکور و ارتقای معدل اتفاق افتاده که نتیجه تلاش آموزش و پرورش استان و معلمان دلسوز استان بوده است.

به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش استان بوشهر، حجت الاسلام و المسلمين عبدالحميد خدري نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم در بيست و هشتمين نشست شوراي معاونين اداره كل آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: استان بوشهر رتبه های بسیار خوبی داشته است و اتفاق مهمی در ارتقای رتبه کنکور و ارتقای معدل افتاده که نتیجه تلاش آموزش و پرورش استان و معلمان دلسوز استان بوده است.

عبدالحميد خدري ادامه داد: به نوبه خودم در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکیل مردم هر نطقی که در مجلس داشته ام در مورد رفاه فرهنگیان صحبت کرده ام.

وي افزود: فرهنگیان همواره در سطح اجتماع مظلوم واقع شده اند و طبق آمار جامعه، فرهنگیان با متوسط يك میلیون و 300هزار تومان جزو کمترین دستمزدها را دارا هستند که این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

خدري تصريح كرد: اگر بخواهیم جامعه ما ارتقا پیدا کند به نوعی باید به فرهنگیان بها داده شودتا دغدغه ای نداشته باشند.

وي بيان كرد: اولین شرط نمایندگان مجلس برای رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش مساله ی رفاهی فرهنگیان بود.
 استخدام حق التدریسی ها،به تصویب رسیده و بعد از تایید شورای نگهبان درمورد جزییات آن تصمیم گیری می شود تا  انگیزه ی آن ها ارتقا پیدا کند.

نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: بحث طرح تقویت بنیه ی کلاس های کنکور در شمال استان،در سفر قریب الوقوع وزیر نفت آبان ماه در نشست با وزیر و با دعوت ازمدیرکل آموزش و پرروش استان این دغدغه آموزش و پرروش و مسائل پیرامونی حوزه نفتی را مطرح می کنیم و پیگیری بیشتری می کنیم و حتما این رایزنی را انجام می دهیم .

خدري افزود: از آموزش و پرروش استان قدردانی می کنم که با وجود کمبودها بع بهترین نحو خدمات ارائه می کند.

وي عنوان كرد: خارگ باید به طور ویژه دیده شود و طی صحبت هایی که با بطحایی وزیر آموزش و پرورش داشته ام برای استخدام حق التدریسی هیچ گونه شرطی لحاظ نمی شود تا در خارگ بومی سازی انجام شود.
خدري در پایان يادآور شد: در نشست با رییس پایانه های نفتی تعمیر مدارس و ایاب وذهاب فرهنگیان با کشتی به صورت رایگان قول داده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر