پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۹۲۱
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در هفت ماه امسال، یک‌هزار و 36 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در سرفصل‌های مختلف جذب شده است که حجم نیاز فقرا بیش از این عدد است.

به گزارش فکرشهر از فارس، علی محمد ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: کمیته امداد حدود یک میلیون حامی در سطح کشور قرار دارد که در سال گذشته 404 میلیارد تومان مجموعه درآمدی امداد از طریق حامیان به ایتام بوده است.

وی افزود: میزان جمع‌آوری صدقات در سال گذشته، 300 میلیارد تومان بوده که در زمینه درمان، مسکن، جهیزیه، معیشت خانواده و اشتغال مصرف شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: در حوزه زکات در سال گذشته، یک‌میلیارد و 480 میلیارد تومان درآمد کسب شده که بدون هیچ هزینه اجرایی عینا این پول در اختیار مددجویان قرار گرفته است .

ذوالفقاری یادآور شد: کمک‌های جمع‌آوری شده بر اساس نیاز خانواده‌ها به مصرف رسیده است که اکر چه مردم با نیت خدایی به کمیته امداد اعتماد کرده‌اند اما نیازمندی‌های مردم بیشتر از این میزان است که نیازمند مشارکت مردم در محرومیت‌زدایی است.

وی بیان کرد: در هفت ماه امسال، یک‌هزار و 36 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در سرفصل‌های مختلف جذب شده است که حجم نیاز فقرا بیش از این عدد است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد عنوان کرد: تا پایان امسال با برنامه‌ریزی انجام شده، یک‌هزار و 750 میلیارد تومان در قالب زکات، اکرام ایتام و محسنین، جشن‌ها، مناسبت‌ها و مراکز نیکوکاری همکار جذب می‌شود.

وی ادامه داد: 10 میلیون مشترک در حوزه‌های مختلف کاری صدقات، طرح اکرام ایتام و سایر طرح‌های امداد شناسایی شده و ظرفیت جذب 10 میلیون خانوار دیگر نیز وجود دارد که به دنبال جذب این ظرفیت‌‌ها گام برداریم.

ذوالفقاری در خصوص نوع ورود کمیته امداد برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور، عنوان کرد: منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بیمه شده است و پس از بررسی میزان خسارات به این منازل، امکان پرداخت خسارات به آنها از طریق شرکت بیمه انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر