چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۹۲۴
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: در آئینی با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، صندوق‌های جدید صدقات برای موسسات دولتی، دستگاه‌های اجرایی و مکان‌های عمومی رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این آئین اظهار داشت: کمیته امداد دارای یک میلیون حامی و ۲۰۰ هزار یتیم است و درآمد امداد در سال گذشته از قبل کمک حامیان ۴۰۴ میلیارد تومان بوده است.

علی‌محمد ذوالفقاری افزود: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان میزان صدقاتی بود که نیکوکاران به صندوق صدقات کمک کردند و در زمینه مسکن، آموزش، درمان، جهیزیه، معیشت و اشتغال هزینه شده است.

درآمد ۴۸۰ میلیارد تومانی کمیته امداد

به نوشته ی مهر، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان درآمد زکات استان بوشهر بوده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها با زکات در زمینه عمرانی و مصرف نیازمندان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: کمیته امداد در سال گذشته جمعا ۴۸۰ میلیارد تومان درآمد داشته که از قبل فطری، جشن رمضان، جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری جذب شده و  طبق نیاز مختلف مددجویان هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه نیاز مددجویان بیش از کمک ها است، عنوان کرد: یکی از برنامه های امداد در این راستا گسترش فرهنگ انفاق در جامعه است.

مشارکت ۱۰ میلیون خانوار ایرانی با کمیته امداد

وی گفت: میزان مشارکت های مردمی در شش ماهه نخست سال جاری هزار و ۳۶ میلیارد بوده و تلاش میشود تا پایان سال با برنامه ریزی های مختلف این میزان به هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برسد.

ذوالفقاری تصریح کرد: اکنون ۱۰ میلیون خانوار ایرانی با کمیته امداد مشارکت دارند که این میزان شامل صندوق های صدقات، زکات، اکرام ایتام و طرح محسنین می شود.

وی در خصوص عملکرد کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: کمیته امداد در استان بوشهر خدمات خوبی ارائه کرده است اما باید تعامل خود را با گروه‌های اقتصادی در بوشهر افزایش دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر