چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۹۶۶
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ضرورت اهمیت پدافند غیر عامل در مجتمع بزرگ گاز پارس جنوبی که تامین کننده بیش از ۷۰ درصد از گاز کشور را بر عهده دارد یک اصل بسیار مهم است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سردار محمدعلی مطیعی در اولین نشست هم اندیشی علمی و تخصصی پدافند غیر عامل که به میزبانی مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد گفت: باید در تمام شرایط نظم و قاطعیت امنیتی را سرلوحه ی کارهای خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خروجی این همایش باید اتخاذ راهکارهایی قاطع و عملی برای مقابله با تهدیدات باشد، افزود: شناسایی وضع موجود و رصد مشکلات مربوط به آن از یک سو و اتخاذ راهکارهای مقابله از سوی دیگر از موضوعاتی است که باید در این نشست هم اندیشی باید به آن توجه شود.

سردار مطیعی در ادامه افزود: در موارد ایمنی نباید هیچ گونه کوتاهی صورت بگیرد و باید تمام وظایف را رعایت نماییم و با تمام کسانی که در امر مسائل ایمنی سهل انگاری می کنند برخورد جدی صورت بگیرد.

وی عنوان داشت: در گام اول باید تهدیدها به طور دقیق شناسایی شود و در راستای اجرای آن موارد در اختیار شرکت ها قرار داده و در اجرای دقیق آن نظارت کامل صورت بگیرد.

این مقام مسئول در ادامه به تفاوت های پدافند غیر عامل با موضوع HSE اشاره نمود و خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل با HSE تفاوت های زیادی دارد و HSE حادثه محور است ولی پدافند غیر عامل تهدید محور است.

وی یادآور شد: پدافند غیر عامل باید تمامی فراز و فرودهای دشمنان را کنترل و تهدیدها را به خوبی شناسایی کند.

مطیعی گفت: اکنون تمام تلاش دشمنان این کشور ربایش اطلاعات داخلی است، باید با هوشیاری کامل در این منطقه بسیار مهم و حیاتی کشور برخورد کنیم و تمام تهدیدها را ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: در سایه همدلی و کار تیمی به حفظ منافع ملی و صنعت کوشا باشیم و پدافند غیر عامل را یک اصل بسیار مهم بدانیم.

معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه به مسئله تروریسم اشاره کردد و عنوان داشت: امروز جهان و به خصوص منطقه خاورمیانه گرفتار مسله تروریسم است و اکنون نگاه به تروریسم باید ویژه باشد و این مهم باید سازماندهی و کنترل شود.

مطیعی افزود: در حوزه پدافند غیر عامل عملکردهای بسیار خوبی در مجتمع گاز پارس جنوبی صورت گرفته است و یکی از توجهات ویژه ارتقاء حفاظت فیزیکی در این منطقه حیاتی کشور است.

مطیعی در پایان گفت: در تمامی پالایشگاه های مجتمع بیش از ۶ سناریوی مهم شناسایی کرده ایم و باید برای تمامی این سناریوها طرح مقابله داشته باشیم و تهدیدهای سایبری را بسیار جدی بگیریم و همسو با راه اندازی و اجرای مرکز دفاع سایبری در منطقه پارس جنوبی گام های موثری را برداریم .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر