جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
فکرشهر: تئاتر مذهبی «کاروان عشق» به کارگردانی عباس اسلام پناه (مُکاری زاده) در تاریخ های 24 و 25 آبان ماه 1396 و به صورت کاملا رایگان به نمایش عموم درآمد... 
کد خبر: ۳۸۹۷۵
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

فکرشهر ـ ندا شیروانی: تئاتر مذهبی «کاروان عشق» به کارگردانی عباس اسلام پناه (مُکاری زاده) در تاریخ های 24 و 25 آبان ماه 1396 و به صورت کاملا رایگان به نمایش عموم درآمد. 

اسلام پناه که می گوید از خردسالی و به واسطه ی خانواده اش، وارد کار تعزیه شده و تا به حال شبیهه خوان تمامی اولیاء (ع) بوده و از 11 سالگی تاکنون، در بحث تئاتر، سمت های مختلفی چون تدارکات، دستیار صحنه، طراحی دکور، بازیگر و... را انجام داده، کارگردانی این تئاتر را بر عهده داشت.

وی، در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر»، توضیح داد: از 2 ماه پیش، تمرینات تئاتر مذهبی کاروان عشق را زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با کسب مجوزهای لازم آغاز کردیم.

اسلام پناه گفت: این نمایش، دارای 17 بازیگر می باشد که در قالب اولیاء، اشقیاء و راویان نمایش در کار حضور داشتند. ضمن این که عوامل گروه نمایشی نیز در قالب دستیار کارگردان، صدابردار، موسیقی، مداح، نورپرداز و دستیار صحنه حضور پر رنگی داشتند. 

وی، این تئاتر را با موضوع وقایع پس از عاشورا عنوان کرد و پیرامون هدف از اجرای این نایش نیز گفت: همه ی ما با عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت مطهرش سال ها زیسته ایم؛ همان طور که می دانید، کماکان نیاز به این امر مهم (نمایش وقایع عاشورا به ویژه اتفاقات پس از عاشورا) برای ارتقاء آگاهی عمومی و شناخت بیشتر امام حسین (ع) و اهل بیت (ع)، به خصوص برای نسل جدید و کودکانمان احساس می شود؛ هدف ما نیز جز این امر مهم نبود و در این راستا با در دست داشتن منابع معتبر اقدام به ثبت و ارائه این وقایع نمودیم.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: نمایش «کاروان عشق»، با مطالعه کتب مذهبی پیرامون واقعه عاشورا نگاشته شد و به اجرا درآمد.

عباس اسلام پناه، پیرامون ادامه ی کارهای هنری و از جمله تئاتر هم گفت: با راه اندازی گروه هنری آرتیسن و شروع فعالیت های مستقل و گرد هم آوری استعدادهای نمایشی و هنر فاخر و مقدس تئاتر سعی بر ارائه هر چه بهتر و منظم  تر این هنر کامل و فاخر داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر