پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۹۷۸
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: امام جمعه عسلویه به مشکلات کمبود منابع آبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: چند شبانه روز بی آبی برای مردم قابل تحمل نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت جانگداز پیامبراعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و سالروز شهادت امام رضا (ع) به سیره امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: برخی مردم فکر می‌کنند که امام حسن مجتبی(ع) تنها از لحاظ مالی اهل سخاوت و بودند و به کریم اهل بیت مشهور هستند.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) دارای خصوصیات ارزشمند دیگری نیز بودند که باید الگوی ما مسلمان قرار گیرد. اهل عفو و گذشت بودند و چون جد بزرگوارشان و پدر گرامی شان دربحث عفو و گذشت نمونه بودند.

هاشمی‌نژاد با نقل دیدگاه علما و بزرگان درباره شخصیت ممتاز رهبر معظم انقلاب با بیان دیدار حضرت آیت الله بهاالدینی با معظم له اشاره کردند که ایشان بعد از دیدار با رهبر انقلاب گفتند چند دقیقه‌ای خورشید اینجا تابید و رفت او چون خورشید دارای خیر و برکات است. علما و مراجع آقا را خوب شناخته‌اند و ان شا الله وجود ارزشمند ایشان تا ظهور ولی عصر (عج) محافظت بفرماید.

لزوم استفاده از نیروی بومی

وی با طرح برخی مطالبات مردم شهرستان عسلویه بیان کرد: در ادارات شهرستان خصوصا ادارات تازه تاسیس از جوانان شهرستان استفاده شود نیروی غیر بومی نیاورند این همه جوانان بیکار اینجا هستند.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: در بحث آب هم هم مشکل جدی است طبق گزارشاتی که رسیده پنج هزار متر مکعب آب را به تاسیسات داده‌اند در حالی مردم به این آب نیاز دارند و چند شبانه روز بی آبی برای مردم قابل تحمل نیست.

ته‌لنجی حل شود

امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: مطالبه دیگر مردم بحث ته لنجی است این مشکل نه تنها حل نشده بلکه سنگ اندازی هم می شود. مقام معظم رهبری فرمودند مبارزه با قاچاق نه این است که راه امرار معاش مردم را ببندند.

وی ادامه داد: این موضوع بحث شهرستان عسلویه تنها هم نیست، تمام بنادر ما این مشکل را دارند؛ مرزنشینان حافظ خوبی برای مرزهای آبی و خاکی ما هستند باید برای موضوع ته لنجی فکر اساسی کنند.

هاشمی‌نژاد یکی دیگر از مشکلات شهرستان را جاده حد فاصل روستای بزباز تا بندو دانست که باعث بروز خسارت جانی ومالی زیادی به مردم شده است.

وی گفت: این مسیر جاده‌ای است که کل کشور از آن استفاده می کنند، قبلا در سفر هیئت دولت اعتباری هم برای این جاده گذاشتند ولی نمی‌دانم به چه علت عملیاتی نشد تصادفات وتلفات جاده‌ای در این مسیر زیاد است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

لزوم انتخاب شهردار شایسته

امام جمعه عسلویه به بحث شهردار عسلویه اشاره کرد و افزود: به شورای شهر عسلویه نصیحت برادرانه، دلسوزانه و صادقانه دارم در انتخاب شهردار دقت کنید. چند وقت پیش یک تجربه ای کردید که باید از این تجربه استفاده کنید. کسی را انتخاب کنید که با مسئولان شهرستان و استان هماهنگ باشد و تعامل داشته باشد. در انتخاب شهردار منافع مردم باید در نظر داشته باشند. باید حافظ منافع مردم باشیم و شهردار با تجربه خوش ذوق و خوشفکر انتخاب شود که مردم ضرر نکنند.

وی به زلزله کرمانشاه نیز اشاره کرد و جان باختن جمعی از هموطنانمان در این زلزله را تسلیت گفت و خواستار کمک مردم به زلزله زدگان شد و افزود: کمک‌ها باید متمرکز باشد با محوریت بسیج و هلال احمر باشد و طبق اعلام نیازمندی‌های زلزله زدگان بیشتر وسایل گرم کننده مانند پتو پوشاک و چادر مورد نیاز است و در اولویت است.

هاشمی نژاد گفت: رابط آستان قدس رضوی در شهرستان راه افتاده و آماده دریافت نذورات شما مردم هست و می‌توانید نذورات خود را به این رابط بپردازید تا با هماهنگی آستان قدس رضوی به دست محرومان و فقرا شهرستان برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر