جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۹۸۱
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون هزار و۳۳۰ باشگاه کتاب خوانی در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حمیده ماحوزی در همایش بررسی جایگاه ادبی محمد خان دشتی و رونمایی از دیوان محمد خان اظهار داشت: این رقم بیش از یک پنجم باشگاه‌های ثبت شده در سطح کشور است که نشان می‌دهد مردم استان بوشهر انسانهایی فرهیخته و توانمند در حوزه کتاب و کتاب خوانی هستند.

وی افزود: استان بوشهر در حوزه نمایش، سینما جوان، قرآن و عترت جزو پنج استان برتر کشور است و تلاش داریم بتوانیم این استان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

ماحوزی بیان کرد: انتظار داریم با همت همه شما فرهیختگان شهرستان دشتی پایتخت کتاب ایران از استان بوشهر خازج نشود و تلاش شود سال آینده شهر خورموج پایتخت کتاب ایران شود.

وی خاطر نشان کرد: تا یک ماه آینده ایده های خلاقانه خود در خصوص طرح پایتخت کتاب به اداره ارشاد شهرستان تحویل دهید تا بتوانیم این امتیاز را در استان نگه بداریم.

ماحوزی ادامه داد: شهرستان دشتی بواسطه دارا بودن بزرگان همواره زبان زد خاص و عام است و امروز در جامعه فعلی کسانی داریم که می توانند جای پای بزرگان بگذارند.

وی با تبریک به سمیه شیرکانی گفت: سمیه شیرکانی در بین مروجان کتاب خوانی مقام اول کشور را کسب کرد که این موفقیت را تبریک عرض می کنم.

ماحوزی با تاکید بر اینکه دشتی یکی از پیشتازان عرصه کتاب و کتاب خوانی است ، ادامه داد: خانواده نقش اصلی در تربیت ایفا می کند و کارهای بزرگی در جامعه با تربیت صحیح نهادینه می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر