جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۰۰۰
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

فکرشهر: پس از چند سال انتظار استخدام رسمی توسط وزارت نفت، سرانجام آگهی استخدامی توسط این وزارتخانه اعلام گردید تا پس از حدود پنج سال از آغاز کار دولت تدبیر و امید، جوانان جویای کار با شرایط استخدامی این وزارتخانه مواجه شوند.

به گزارش فکرشهر، بر اساس این آگهی، شرکت‌های تابعه وزارت نفت به منظور تأمین نیروی انسانی کارآمد جهت خدمت در بخش‌های مختلف صنعت نفت از محل مجوز استخدامی شماره ۱۱۶۹۲۵۱ مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ و نامه شماره ۱۲۳۴۵/۱۱۰/مورخ ۱۵ مهرماه ۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، تعداد ۲۳۰۰ نفر، از طریق آزمون کتبی، مصاحبه، طب صنعتی و گزینش استخدام می نماید. زمان نام نویسی متقاضیان آگهی هم از 25 آبان به مدت یک هفته می باشد.

اما از ساعات اولیه اعلام این آگهی به متقاضیان استخدام در نفت شوک عجیبی وارد شد و شرایط خاص برای شرکت در این آزمون عکس العمل های گسترده ای در سطح منطقه ای و کشور داشته است.

خلیج فارس در ادامه نوشت: پیگیری خبرنگار ما از برخی متخصصان امر درباره اجحاف به متقاضیان بومی این آزمون حاوی نکات زیر است:

1. یکی از موضوعات در کانون توجه این آگهی، بحث شرط معدل فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد و رتبه کشوری فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی است که باعث شده تا عملا سهم متخصصین و فارغ التحصیلان بومی صنعت نفت بالاخص استان بوشهری ها به عنوان میزبانان پایتخت انرژی کشور تقریبا به صفر نزدیک شود. زیرا استان بوشهر جزء منطقه سوم تقسیم بندی کشوری کنکور هستند و بدون شک رتبه داوطلبان کنکور در این مناطق اگر بر اساس سهمیه کشوری محاسبه شود رتبه فارغ التحصیلان استان بالای ۴۰۰۰ قرار می گیرد که رتبه مورد قبول وزارت نفت است، در این بین دانشگاه های آزاد نیز با قرار دادن شرط معدل، عملا سهمیه فرزندان مستحق استان را به حداقل می رسانند.

2. انتشار آگهی فوق در حالیست که سهمیه ۵۰ درصدی استخدام متخصصین استان بوشهری در مناطق نفت خیز که بارها مورد تاکید صدر تا ذیل مسئولان مملکتی قرار گرفته و مکررا هم توسط رییس جمهور خصوصا در افتتاح فازهای پارس جنوبی مورد سفارش و تاکید قرار گرفته است. در این فراخوان استخدام، سهمیه بومی به ۲۵ درصد تقلیل یافته است (۱۵ درصد سهمیه شهرستان و ۱۰ درصد سهمیه استان)

۳ متخصصین جویای کار بومی، این روزها با انتشار شرایط استخدامی وزارت نفت همگی دچار یاس و سرخوردگی شده اند و شانس خود را در قبولی این آزمون تقریبا هیچ می دانند، این در حالیست که اهالی پایتخت انرژی ایران با عنایت به مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، سالهاست منتظر توجه صنعت نفت به فرزندان خود می باشند تا بزرگترین دغدغه و چالش ساکنان پایتخت انرژی ایران یعنی بیکاری به نوعی درمان شود.

4. نکته قابل توجه و تامل در این اتفاق، بی تفاوتی نمایندگان مناطق نفتی کشور بخصوص ۴ نماینده استان بوشهر می باشد، خصوصا اینکه توقع می رود نماینده جنوب استان به این اتفاق ورود کند، ولی تاکنون نسبت به بندها و شرایط عجیب آزمون نفت هیچگونه اظهار نظر موثری صورت نگرفته، در حالی که تعلل و کوتاهی در این زمینه و عدم اعتراض به اشتغال بومی ها، می تواند عواقب بسیار ناگواری را رقم زده و بر بحران بیکاری در استان دامن بزند.

نکته اینکه ورود چند هزار نیروی استخدامی جدید که اغلب از دانشگاه تهران هستند به بدنه نفت و مشخص نبودن وضعیت حدود ۱۷۰۰۰ نیروی پیمانی وزارت نفت، باعث بیکار شدن عده زیادی از نیروهای پیمانی خواهد شد که موج بزرگی از بیکاری را در کشور و از جمله استان بوشهر دامن می زند.

با توجه به شرایط به وجود آمده و ناعادلانه بودن این فراخوان استخدامی، لازم است نمایندگان استان برای توقف و اصلاح بندهای این آگهی اقدام کنند و سهمیه ۵۰ درصدی مصوب و همچنین لزوم توجه به شرایط خاص استان به لحاظ رتبه بندی کنکور سراسری را به متولیان امر گوشزد نمایند تا از تضییع حقوق حقه فرزندان این سرزمین جلوگیری نمایند.

منتظر می مانیم تا واکنش وکلای مردم استان در خانه ملت را برای اصلاح فوری شرایط آزمون استخدامی نفت شاهد باشیم. قطعا سکوت، بی تفاوتی یا تذکری که باری به هرجهت باشد و برای اصلاح فوری در این شرایط به کار نیاید، در اذهان افکار عمومی باقی می ماند تا زمانش!

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر