جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با این حال، جابجایی کوه در این مسیر که برخی کارشناسان در گفت و گو با «فکرشهر»، علتش را بارندگی های سال گذشته و شسته شدن خاک و ایجاد گسل و در نتیجه جابجایی صخره ها عنوان کردند، در این بخش از مسیر سیراف به جم وجود دارد و در صورت وقوع بارندگی، وضعیت بدتر نیز خواهد شد و...
کد خبر: ۳۹۰۲۴
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: جابجایی کوه در مسیر سیراف به جم، مشکل آفرین شده است. این خبر را فرماندار شهرستان جم روز چهارشنبه ـ 24 آبان ماه 96 ـ در حالی مطرح کرد که به همراه فرمانداران کنگان و عسلویه در محور سیراف به جم به بازدید محلی رفته بود که گفته می شد جابجایی کوه باعث انحراف جاده شده و مشکلاتی را برای رفت و امد ایجاد کرده است.

به گزارش فکرشهر، فتح الله نوروزی، در این بازدید گفته بود: پدیده جابجایی کوه در محور جم - سیراف که در  حوزه استحفاظی راهداری کنگان قرار دارد، از مدت ها قبل آغاز شده و اصلاح مستمر مسیر هم نتوانسته است مشکل را برطرف کند.

وی افزوده بود: طبق اعلام کارشناسان، حرکت کوه مجاور به علت قرار گرفتن بر خاک «مارن» باعث برآمدگی جاده شده و در هفته های اخیر سرعت تغییرات به نحو چشمگیری افزایش یافته است و با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی، با همراهی فرمانداران کنگان و عسلویه و اداره کل راهداری در پی یافتن راهکاری برای جلوگیری از قطع احتمالی مسیر و توقف ترددها هستیم.

فرماندار جم به موقعیت استراتژیک شهرستان جم و سکونت کاربران تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی عسلویه در این شهرستان نیز اشاره کرده و گفته بود: اتخاذ تدابیر ویژه برای رفع مشکل در دستور کار قرار گرفته و با توجه به حجم بالای عملیات اجرایی برای رفع مشکل، لازم است تمام ظرفیت استان به ویژه شرکت های منطقه در این زمینه به کار گرفته شود؛ ضمن این که وضعیت مسیر به صورت مستمر در حال پایش است و استاندار بوشهر نیز در روزهای گذشته از وضعیت مسیر بازدید کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر، در همین راستا، امروز، یکشنبه ـ 28 آبان ماه ـ معاون عمرانی استانداری به همراه نماینده ی مردم جنوب استان در مجلس و برخی مسوولین دیگر نیز از این مسیر بازدید به عمل آورند. باستی در ای بازدید تاکید کرد: برای جلوگیری از مسدود شدن جاده، خصوصا در بارندگی، مسیر جایگزین پیش بینی شده است.

با این حال، جابجایی کوه در این مسیر که برخی کارشناسان در گفت و گو با «فکرشهر»، علتش را بارندگی های سال گذشته و شسته شدن خاک و ایجاد گسل و در نتیجه جابجایی صخره ها عنوان کردند، در این بخش از مسیر سیراف به جم وجود دارد و در صورت وقوع بارندگی، وضعیت بدتر نیز خواهد شد و هر آن احتمال دارد کوه ریزش کند؛ لذا به رانندگان توصیه می شود با احتیاط از این مسیر عبور نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر