چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۰۳۹
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

فکرشهر: زنگ هفته دیابت در دبیرستان متوسطه دوم زینب کبری (س) شهر آبپخش با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان دشتستان و مسئولین بخش آبپخش نواخته شد. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، پزشک مرکز خدمات جامع سلامت آبپخش در این آیین گفت: بیماری دیابت یکی از بیماری‌های شایع، قابل‌کنترل و مزمن است که در صورت عدم کنترل مطلوب منجر به عوارض زودرس و دیررس مهمی مثل مشکلات قلبی، چشم، کلیه و پا می‌شود.

دکتر بهزاد گروسی افزود: بر اساس گفته کارشناسان بهداشت جهانی، بیش از ۴0۰ میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند و پیش‌بینی می‌شود در ۲۰ سال آینده این رقم به ۶۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: دیابت هرساله سبب مرگ بیش از ۵ میلیون نفر می‌شود و هشتمین عامل مرگ‌ومیر در جهان و سومین عامل مرگ در ایران است.

پزشک مرکز خدمات جامع سلامت آبپخش، ورزش و رژیم غذایی سالم و مناسب را از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از دیابت دانست و بیان کرد: داشتن رژیم غذایی سالم، کنترل وزن و فعالیت ورزشی منظم برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و کنترل آن به افراد توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی در روز به میزان نیم ساعت در جلوگیری از ابتلا به دیابت بسیار مؤثر است.

دکتر بهزاد گروسی با اشاره به شعار هفته دیابت و آمار نگران‌کننده مبتلایان زن به دیابت ابراز داشت: متأسفانه در حال حاضر از هر ۱۰ زن در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند که این آمار نگران‌کننده‌ای است.

وی تصریح کرد: عدم تحرک، فشارهای عصبی و استرس، نداشتن فعالیت‌های مفید ورزشی و عدم رعایت رژیم غذایی سالم از مهم‌ترین عوامل ابتلا به دیابت در زنان است.

پزشک مرکز خدمات جامع سلامت آبپخش دوران بارداری را از موارد بروز این بیماری در زنان برشمرد و اظهار داشت: دیابت بارداری تقریباً در ۴ درصد از بارداری‌ها بروز می‌کند و بر رشد و نمو جنین نیز اثر دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر