سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۰۴۴
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

فکرشهر: معاینات و غربالگری دانش آموزان گروه سنی 18-6 اتباع خارجی فاقد مدارک هویتی و اقامتی که از نیمه دوم تیرماه سال جاری ،در هفت مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان دشتستان شروع شده بود ،در اوایل آبان ماه پایان یافت. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ،گفت : معاینات و غربالگری این گروه سنی ،پس از هماهنگی با دفتر کفالت اتباع بیگانه شروع و در 6 مركز شهری و 1 مرکز روستائي انجام شده که فرم های تکمیل شده آن جهت ثبت در سامانه، به اداره اتباع خارجی استان ارسال شده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویش دوست افزود : در این طرح ،انتظار می رفت  300 نفر  دانش آموز مورد معاینه و غربالگری قرار گیرند که با توجه به اینکه دانش آموزان مقیم شهرستان های  دیلم ، گناوه و بندر ریگ نیز به این شهرستان جهت مراقبتهای بهداشتی اولیه به شهرستان دشتستان ارجاع داده شده اند ،این تعداد به 536 نفر رسیده که پوشش این  مراقبت درصد 178در سال 96  بوده است.

وی اضافه نمود:در این طرح علاوه بر مراقبت های اولیه ،دانش آموزان از نظر واکسیناسیون  مورد بررسی قرار گرفته اند و در صورت نداشتن کارت واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل کشوری واکسن دریافت نموده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، تصریح کرد: این دانش آموزان در صورت مشکوک بودن به بیماریهای واگیر و غیر واگیر یا داشتن اختلال خاصی به پزشک مرکز یا متخصص ارجاع داده شده اند.

گفتنی است ،در پایان این طرح از مراکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی،امام حسین،دالکی، سعدآباد ،آبپخش ، شبانکاره و دهداران که مجری این طرح در شهرستان بوده اند ،تقدیر و تشکر بعمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر