پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۰۸۱
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان استان بوشهر گفت: سید حسام مزارعی مدیر کانون توسعه شهر وحدتیه از توابع این شهرستان مقام نخست چهارمین جشنواره مروجان کتاب کشور را در بخش خصوصی از آن خود کرد.

به گزارش فکرشهر، محمد حسین زندویان روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: کسب مقام برتر کشوری درحوزه کتاب و کتابخوانی ارزشی دوچندان نسبت به سایر حوزه های فرهنگی دارد.

وی اضافه کرد: افزایش سطح علاقمندی به کتاب و مطالعه، زیربنای توسعه و پیشرفت در همه بخش های فرهنگی ، هنری و سایر حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی است.

زندویان افزود: محدودیت های فراوان این حوزه، شامل هزینه های سنگین خرید کتاب، محدودیت دسترسی به کتاب های روز، کمبود فضاهای مناسب برای مطالعه در شهرستان، موفقیت کانون توسعه وحدتیه در جلب توجه علاقمندان و ترویج فرهنگ پیوند با کتاب را ناشی از علاقمندی زیاد و هدفمند ایشان به کتاب عنوان کرد.

وی ضمن تقدیر از این فعال فرهنگی افزود: بی شک دشتستان به داشتن چنین فرزندان متعهد و فرهنگ دوست به خود می بالد.

زندویان گفت :خلاقیت و تلاش مستمر در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خرید و تجهیز کتابخانه های مدارس، تشکیل ایستگاه کتاب در آرایشگاه ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی، نشست های کتابخوانی در مساجد، ترویج اهدای کتاب، معرفی کتاب در فضای مجازی، تبدیل زنگ انشای مدارس به زنگ کتاب، ایجاد باشگاه کتابخوانی و حضور شهر حدتیه در طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران از جمله فعالیت های این کانون است که باعث کسب مقام برتر کشوری در جشنواره مروجان کتاب شده است.

شهر وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان با 17 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر