پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۰۸۲
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان گفت: در نیمه نخست امسال ۱.۲ تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان کشف و معدوم شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عادل مقدس ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های کنترل بهداشتی مواد غذایی در تنگستان با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان  تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف اظهار داشت: مواد غذایی نقش مهم و موثری در سلامتی انسان دارد که برخورد با متخلفان در این عرصه در اولویت است.

وی، از معرفی متخلفان مواد غذایی غیر بهداشتی به مراجع قضایی خبرداد و افزود:46 نفر از متصدیان صنوف متخلف بهداشتی طی شش ماهه نخست امسال به مراجع قضایی شهرستان تنگستان معرفی شده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان تاکید کرد: کنترل و بازرسی مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رستوران‌ها و فست فودها با حضور فعال کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان انجام می‌گیرد.

مقدس بیان کرد: در این راستا طی شش ماهه نخست امسال  تعداد 4 هزار و 797 مورد از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی  و اماکن عمومی حساس بازرسی بهداشتی شده‌اند.

وی از معدوم شدن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان  خبرداد و خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال 1.2 تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان کشف و معدوم شد.

مقدس با اشاره به صدور 945 مورد کارت بهداشتی برای شاغلان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس  تنگستان تصریح کرد:  75 مورد اخطار نواقص بهداشتی برای  مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس صادر شده که مقررات بهداشتی را رعایت نکرده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان با بیان اینکه 46 متصدی  متخلف به مراجع قضایی شهرستان تنگستان معرفی شدندگفت: در نیمه نخست امسال 4 مورد اماکن متخلف در تنگستان با همکاری نیروی انتظامی تعطیل شدند.

وی به متصدیان اماکن تهیه وتوزیع مواد غذایی توصیه کرد:  ضمن رعایت بهداشت فردی، ابزار و محیط کار از سلامت مواد غذایی تولید شده اطمینان حاصل کنند و با اهمیت دادن به بالاترین سرمایه انسانی یعنی سلامت شهروندان، توجه به این مسئله را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر