جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در نشست خبری مطرح کرد:
فکرشهر: مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر می گوید، تا پایان نیمه ی اول سال 97، تقریبا کل استان گازرسانی خواهد شد...
کد خبر: ۳۹۱۰۳
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر می گوید، تا پایان نیمه ی اول سال 97، تقریبا کل استان گازرسانی خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، غلامعباس حسینی این سخن را در نشست خبری خود عنوان کرد و توضیح داد: در حال حاضر از 37 شهر استان، 36 شهر گازدار می باشند که این میزان، معادل 98.7 دهم درصد جمعت شهری تحت پوشش گاز استان می باشد، همچنین در بخش روستایی، از 411 روستای بالای 20 خانوار، 358 روستای استان از نعمت گاز برخوردار می باشند که این میزان نیز معادل 86 درصد ظرفیت تحت پوشش گاز در بخش روستایی می باشد.

وی، ادامه داد: جزیره خارگ تنها شهر استان بوشهر است که به دلیل نبود گاز ان جی ال تاکنون گازرسانی نشده که امیدواریم با بهره برداری از طرح در دست اجرای ان جی ال خارک امکان گازرسانی به این شهر فراهم شود.

حسینی، پیرامون روستاها نیز گفت: در حال حاضر، گازرسانی به 44 روستای استان در دست اجراست که 40 روستا تا پایان سال و چهار روستای باقی مانده نیز تا نیمه نخست سال آینده از شبکه گاز رسانی برخوردار می شوند و با اجرای این طرح ها، ضریب نفوذ گاز رسانی به روستاهای استان بوشهر به 95 درصد می رسد و میزان گازرسانی روستایی استان از میانگین کشوری بالاتر می رود.

وی با بیان اینکه اکنون 55 درصد از مردم استان مشترک گاز هستند، افزود: اکنون 140 هزار و 602 خانوار در استان مشترک گاز هستند و با اجرای همه ی این طرح ها، تا پایان نیمه ی اول سال 97، تقریبا کل استان، گازرسانی خواهد شد.

وی با اشاره به زمان آغاز گازرسانی در استان بوشهر، اظهارداشت: در سال 87 با 34  نفر پرسنل، کار گازرسانی در استان بوشهر آغاز شد و تا امروز 6 هزار کیلومتر شبکه در سطح این استان اجرا شده است که با وجود دستگاه های مختلف اداری و موانع مختلف برای اجرای لوله‌گذاری، کارهای خوبی در زمان بسیار اندک انجام شده، در حالی که خیلی استان ها با وجود این که گازرسانی از سال 48 آغاز شده، اما از استانداردهای ملی کمتر هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر، به اعطای وام به مردم برای لوله کشی گاز منازل نیز اشاره کرد و گفت: بنا به احترامی که برای افکار عمومی و مشترکین در شرکت قائل هستیم، با رایزنی با یکی از بانک‌های استان بوشهر، 10هزار وام 2 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد برای انشعاب داخلی منازل اختصاص یافت که تاکنون 8 هزار فقره از آن وام، آن هم بدون داشتن وثیقه و ضامن و تنها با سفته، پرداخت شده و  برای 2 هزار خانوار دیگر نیز امکان پرداخت این تسهیلات وجود دارد.

حسینی در خصوص گاز رسانی به ساخت های غیر مجاز و خانه هایی که فاقد  پایان کار هستند نیز، اظهارداشت: در تیرماه سال جاری، قانونی مصوب شده که به ما این اجازه می دهد طی ۳ سال به این خانه ها گاز رسانی شده و پس از زمان تعیین شده توسط دستگاه های مجری باید تعیین تکلیف شوند.

وی درباره تعامل با شهرداری ها نیز اظهارداشت: خوشبختانه در حال حاضر با توجه به گسترش گازرسانی در استان و اتمام عملیات گازرسانی در بسیاری از نقاط، مشکلی در زمینه حفاری ها نداشته و تعاملات خوبی با سازمان شهرداری برقرار شده است.

حسینی با اشاره به طرح آنی گاز نیز گفت: با اجرای این طرح در چهار شهر استان بوشهر، امروز امکان خواندن کنتور 80 هزار مشترک در کمتر از یک دقیقه انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر، این را نیز گفت که بیشترین سهم مصرف گاز را در استان، پتروشیمی ها دارند و اضافه کرد: 68 درصد از مصرف گاز در استان مربوط به پتروشیمی‌ها، 28 درصد نیروگاه‌ها، سه درصد سیمان، cng و سایر صنایع  و مصارف خانگی و عمومی یک درصد است؛ علاوه بر آن، یکی از مزایای گازرسانی به پتروشیمی متانول کاوه نسبت به سایر شرکت‌های گازرسانی، موضوع فروش گاز است که در این رابطه با فروش 99 درصد گاز به مشترکین صنعتی، همواره جزء استان های برتر کشور در زمینه فروش گاز محسوب می شویم و با برنامه‌های تدوین شده در سال ۱۴۰۰ به عنوان اولین شرکت فروش گاز صنعتی در کشور خواهیم رسید.

این مسوول، افزود: از محل گازرسانی به 56 مرغداری نیز در سال گذشته، 13 میلیون لیتر گازوییل به ارزش 17 میلیارد تومان صرفه جویی شده که هزینه گاز یک سوم این میزان است و امسال نیز 100 مرغداری گازدار می‌شوند.

وی به برخی فعالیت های پژوهشی در شرکت گاز استان بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: ساخت لوله کامپوزیت به طول 100 متر که در لوله‌گذاری پروژه دلوار برای فشار 250 پی اس ای استفاده شده برای اولین بار در ساتان بوشهر ساخته شده و به نام این استان ثبت اختراعات شده است، همچنین، ساخت دستگاه‌هایی با سنسورهای خاص با خطای کمتر از یک متر نشت‌یاب نقطه ای از دیگر اختراعات ثبت شده در شرکت گاز استان بوشهر برای اولین بار در کشور است که سبب شده میزان نشت‌یابیهای گذشته را که در فضای حداقل پنج‌متر بود را به حداقل کاهش دهد، هر چند به دلیل مشکلاتی هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر، کسب تندیس برترین جشنواره سرآمدی، کسب تندیس زرین مدیریت سبز در سطح کشور، کسب رتبه اول استان در جشنواره های شهید رجایی، کسب رتبه برتر روابط عمومی صنعت نفت، کسب گواهینامه جایزه مدیریت مالی ایران، شرکت پژوهشی برتر استانی و کسب رتبه برتر حراست وزارت نفت را از جمله گوشه هایی از افتخارات شرکت گاز استان بوشهر عنوان کرد و افزود: روابط عمومی این شرکت نیز در سال گذشته، اقدام به اجرای یک طرح نظرسنجی از مشترکین کرد که با بازخورد مناسبی از مردم مواجه شدیم؛ هرچند از ما خواسته شد که طرح‌های تشویقی نیز برای مشترکین خوش حساب ارائه دهیم که به دلیل ساختار دولتی‌بودن، قادر به اجرای این درخواست مردمی نیستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر