جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۳۹۱۲۸
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: اغلب شما در مورد افراد موفق دنیای فناوری از قبیل مارک زاکربرگ، جف بیزوس و ایلان ماسک چیزهای زیادی شنیده‌اید. ثروت این افراد و اقداماتی که انجام می دهند همیشه خبرساز بوده است، اما آیا تا به‌ حال از پاتریک کالیسون، دیوید زالیک، یا لوسی پنگ چیزی شنیده‌اید؟ اینها گروه دوم از افرادی هستند که به باشگاه میلیاردرهای فناوری پیوستند.

به گزارش فکرشهر، در جمع‌آوری این لیست، از رتبه‌بندی ثروت فوربز و شاخص میلیاردرهای بلومبرگ استفاده شده است. این میلیاردرهای دنیای فناوری در سه سال گذشته بخش اعظم ثروت خود را به دست آورده‌اند.

این 9 مرد و زن، تریلیون ها دلار در کشورهای مختلف جهان سرمایه دارند و شرکت های آنها در بخش های مختلف صنایع فناوری فعالیت دارد. خب اگر می خواهید با تک‌تک این میلیاردهای جدید دنیای فناوری آشنا شوید، در ادامه مطلب با کلیک همراه باشید.

ریشی شاه، مدیرعامل شرکت Outcome Health

سن: 31

دارایی خالص: 3.6 میلیارد دلار

فعالیت: شرکت فناوری سلامت Outcome Health

موقعیت: مدیرعامل، موسس

این میلیاردر که پسر یک پزشک است، تحصیل در دانشگاه Northwestern را رها کرد تا شرکت Outcome Health را با شرادا آگاروال (که اکنون رئیس این شرکت است)، راه اندازی کند.

Outcome Health تبلت ها و دستگاه های لمسی بزرگ را به مطب ها، درمانگاه ها و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی می فروشد و نرم افزار ویژه ای را برای آنها طراحی می کند که منجر به برقراری ارتباط بهتر این مراکز با بیماران می شود. شرایط بهداشتی، روند درمان و دیگر مسائل در این نرم افزار گنجانده شده اند. این دستگاه ها همچنین می تواند تبلیغات خدمات جدید مراکز را به بیماران نمایش دهد.

بر اساس بررسی‌های ماه مه 2017، شرکت Outcome Health دارای 5.6 میلیارد دلار دارایی است و ریشی شاه 80 درصد از سهام این شرکت را داراست.

فرانک وانگ، مدیر عامل شرکت DJI Technology

سن: 37

دارایی خالص: 3.2 میلیارد دلار

فعالیت: شرکت چینی هواپیماهای بدون سرنشین DJI Technology

موقعیت: موسس، مدیرعامل شرکت

فرانک وانگ یکی دیگر از میلیاردرهای فناوری است؛ شرکت وانگ، در زمینه فروش هواپیماهای بدون سرنشین فعالیت می کند و این شرکت کار خود را قبل از اینکه استفاده از این هواپیماها تا این حد به خصوص در زمینه سرگرمی و فیلمبرداری فراگیر شود، آغاز شده بود.

کسب کار این شرکت هر روز در حال رشد است و بر اساس پیش بینی های شرکت “گلدمن ساکس”، مردم بین سال‌های 2016 تا 2020، 100 میلیارد دلار در زمینهٔ هواپیماهای بدون سرنشین هزینه خواهند کرد. جالب است بدانید که اکنون شرکت DJI Technology حدود 70 درصد از بازار مصرف کنندگان عادی و بخش های تجاری این صنعت را به خود اختصاص داده است.

فرانک وانگ کار خود را در سال 2006 از اتاقش در خوابگاه دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ شروع کرد و شرکت او یکی از اولین هواپیماهای بدون سرنشین حقیقی را ساخت.

او تاکنون از موج استقبال مردمی در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین به خوبی استفاده کرده است و به همین خاطر به عنوان یک میلیاردر جدید در آسیا شناخته می شود.

ژان کوم، مدیرعامل شرکت واتس اپ

سن: 41 ساله

دارایی خالص: 9.7 میلیارد دلار

فعالیت: برنامه پیام رسان WhatsApp

موقعیت: مدیرعامل شرکت، از مؤسسین

کوم از زمانی که 16 سال داشت از اوکراین به Mountain View کالیفرنیا نقل مکان کرد و به عنوان مدرس فنّاوری رایانه در دبیرستان کارکرد. او قبل از ورود به یاهو، بسیار فقیر شد. پس از ترک یاهو او به آمریکای جنوبی رفت ضمن آنکه کوم برای کار در فیس بوک نیز درخواست داده بود اما رد شد.

ژان کوم و همکارانش ابتدا اپلیکیشن Brian Acton سپس WhatsApp را راه اندازی کردند. این برنامه ابتدا تنها یک سرویس ساده بود که به کاربران امکان می داد تا وضعیت خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، اما خیلی زود به سرویس پیام رسانی کامل امروز تبدیل شد.

در سال 2014 WhatsApp توجه مدیرعامل فیس بوک مارک زاکربرگ را جلب کرد. دو سال پیش فیس بوک 22 میلیارد دلار برای خرید این نرم افزار پول پرداخت کرد که با افزایش ارزش سهام فیس بوک، دارایی خالص کوم ، این عضو باشگاه میلیاردرهای فناوری نیز افزایش یافت.

برایان اکتون، از مؤسسین واتس اپ

سن: 45 سال

دارایی خالص: 6.7 میلیارد دلار

فعالیت: WhatsApp

موقعیت: از مؤسسین

اکتون بیشتر فعالیت های دوره کاری خود را در کنار کوم انجام داده است. او با کوام در یاهو مشغول به کار بود و پس از یک سال به همراه وی از غول اینترنت جدا و به آمریکای جنوبی سفر کرد.

هنگامی که آن‌ها از امریکای جنوبی بازگشتند، برای کار در فیس بوک درخواست دادند که رد شد. سپس اکتون و کوم WhatsApp را راه اندازی کردند.

برایان اکتون بعد از اینکه فیس بوک واتس اپ را به دست آورد، هم در شرکت کنار کوم ماند اما وی در ماه سپتامبر سال جاری، فیس بوک و WhatsApp را ترک کرد تا یک موسسه غیرانتفاعی در زمینه فنّاوری و ارتباطات تأسیس کند. او اکنون یکی از میلیاردرهای فناوری جهان است.

آدم نویمان، مدیرعامل شرکت WeWork

سن: 38 سال

دارایی خالص: 2.6 میلیارد دلار

شرکت ارائه دهنده فضای همکاری WeWork

موقعیت: مدیرعامل شرکت، از مؤسسین

ایده ایجاد WeWork در حالی که آدم نویمان در محل کار قبلی وی یعنی یک شرکت لباس کودک در بروکلین به ذهنش خطور کرد.

او متوجه شد که یک ساختمان انبار در مجاور محل کارش خالی است و صاحب آن را متقاعد کرد که این مکان را به او اجازه دهد. این اقدام باعث شکل گیری شرکت GreenDesk شد. سال 2010 نویمان و همکارش مایکل مک کالوی سهام خود را در GreenDesk فروختند و شرکت WeWork را تأسیس کردند.

WeWork یک شرکت آمریکایی است که فضای کار مشترک، شبکه و خدمات را برای کارآفرینان، فارغ‌التحصیلان، استارت آپ ها، کسب و کارهای کوچک و شرکت های بزرگ فراهم می کند. این مرکز در شهر نیویورک مستقر است و ارزش فعلی آن تقریبا 20 میلیارد دلار است.

 100 هزار عضو این شرکت دسترسی به بیمه درمانی، یک شبکه اجتماعی داخلی، کارگاه های آموزشی و یک تعطیلات تابستانی سالانه دارند.

WeWork بیش از 2000 کارمند دارد و در 23 شهر ایالات متحده و 16 کشور از جمله استرالیا، کانادا، هند، چین، هنگ کنگ، فرانسه، بریتانیا، اسرائیل، کره جنوبی، مکزیک، هلند و آلمان نمایندگی دارد و مدیرعامل آن یعنی آدم نویمان هم یکی از اعضا جدید باشگاه میلیاردرهای فناوری است.
 
دیوید زالیک، مدیرعامل شرکت GreenSky

سن: 43 سال

دارایی خالص: 2 میلیارد دلار

فعالیت: شرکت ارائه دهنده خدمات مالی GreenSky

موقعیت: مدیرعامل شرکت، از مؤسسین

یکی دیگر از میلیاردرهای فناوری دیوید زالیک است؛ وی زمانی که چهار ساله بود، به آلاباما آمریکا نقل مکان کرد. او بچه تیزهوشی بود و توانست در 13 سالگی وارد کالج SAT شود و زمانی که باید به دبیرستان می رفت او وارد دانشگاه اوبرون شد.

دیوید زالیک بدون فارغ‌التحصیلی، دانشگاه را ترک می کند تا اولین کسب و کار خود یعنی یک شرکت مونتاژ کامپیوتر به نام MicroTech را راه بیندازد.

او MicroTech را در سال 1996 فروخت و بعد از چند سرمایه گذاری تقریبا ناموفق، استارت آپ GreenSky را راه انداخت، GreenSky شرکت ارائه دهنده خدمات مالی است که با بانک ها همکاری می کند تا روند دریافت وام را ساده تر کند.

این شرکت روند موفقی را داشته است به طوری که در سال 2016، ارزش سرمایه گذاری GreenSky دو برابر شد.

جان و پاتریک کالیسون، رئیس و مدیرعامل Stripe

سن: جان 27 سال و پاتریک 29 سال سن دارند

دارایی خالص: هر کدام 1.1 میلیارد دلار

فعالیت: شرکت پرداخت آنلاین Stripe

موقعیت: John رئیس و یکی از موسسان؛ پاتریک، مدیرعامل و یکی از موسسان

برادران Collison در یک روستای کوچک در مرکز ایرلند بزرگ شدند و از سن جوانی در کار بایکدیگر به رقابت پرداختند. پاتریک 16 ساله بود که از دبیرستان فارغ التحصیل شد و سپس در دانشگاه MIT ثبت نام کرد. جان چند سال بعد از او به آمریکا آمد و در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد. این دو برادر در سال 2009 از دانشگاه فارغ التحصیل و دره سیلیکون ساکن شدند جایی که توانستند شرکت موفق Stripe را تاسیس کنند. امروز این شرکت مشتریان مهمی چون Lyft، Best Buy و Google دارد و این دوبرادر هم توانستند ثروت زیادی بدست بیاورند و عضو باشگاه میلیاردرهای فناوری شوند.

استرایپ (Stripe) یک شرکت دانش بنیان در حوزه فین تک است که در بیش از ۲۵ کشور دنیا فعال است و به افراد حقیقی و شرکت‌ها امکان دریافت پول بر بستر اینترنت را می‌دهد.

استرایپ می‌کوشد زیرساخت‌های فنی و مالی مورد نیاز برای سامانه‌های پرداخت آنلاین را فراهم سازد. توسعه دهندگان وب با استفاده از استرایپ می‌توانند فرایند پرداخت را درون وبسایت‌های خود قرار دهند، بدون اینکه نیازی به طی کردن فرایندهای پیچیده معمول داشته باشند. استرایپ یک دوره هفت روزه انتظار برای نخستین تراکنش‌های صورت گرفته دارد تا به این ترتیب بتواند جلوی هر نوع سوء استفاده و کلاه‌برداری احتمالی را بگیرد. پس از تائید صحبت تراکنش، مبلغ دریافتی به صورت مستقیم به‌حساب دریافت‌کننده واریز می‌شود.

در نوامبر سال 2016، ارزش این شرکت 150 میلیون دلار افزایش پیدا کرد و به 9.2 میلیارد دلار رسید.

لوسی پنگ، مدیر اجرایی Ant Financial

سن: 44 سال

ارزش خالص: 1.14 میلیارد دلار

شرکت: ارائه دهنده خدمات پرداخت موبایل

موقعیت: صندلی اجرایی

پنگ یکی از 18 عضو هیئت موسس گروه Alibaba (یک شرکت بزرگ تجارت الکترونیک در چین) بود و موقعیت های متعددی در این شرکت داشت که از آن جمله می توان به سمت مدیرعاملی بخش AliPay اشاره کرد. در این بخش خدمات پرداخت برای تلفن های همراه انجام می شد. هنگامی که گروه Alibaba بخش AliPay را تعطیل کرد، لوسی پنگ شرکت Ant Financial را تاسیس کرد.

اخیرا ارزش این شرکت به رقم 74.5 میلیارد دلار رسیده است و پنگ اکنون به عنوان مدیر اجرایی شرکت خود کار می کند.

ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین

سن: نامعلوم

ارزش خالص: نامعلوم

شرکت: نامعلوم

موقعیت: ناشناخته

ناکاموتو احتمالا نام مستعار خالق اسرارآمیز Bitcoin است. گمانه های زیادی در مورد هویت واقعی ناکاموتو وجود دارد، اما هیچ چیز تا به حال تایید نشده است.

تخمین زده می شود که این شخص حدود 1 میلیون دلار بیت کوین را در اختیار دارد. از زمانیکه قیمت بیتکوین افزایش یافته است، ناکاموتو می تواند میلیون ها یا میلیاردها دلار ثروت داشته باشد پس باید او را هم جزء میلیاردرهای فناوری به حساب آورد.

 

منبع: کلیک

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر