چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با حضور فعال مردم و برخی مسوولین آغاز شد؛
فکرشهر: کمپین جمعه های بدون زباله در شهر برازجان از روز شنبه، 4 آذرماه 96، آغاز شده و امروز، جمعه، 10 آذرماه، دومین هفته ی خود را با حضور فعال مردم، سمن ها و برخی نهادهای مربوطه، پشت سر گذاشت...
کد خبر: ۳۹۲۴۵
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: کمپین جمعه های بدون زباله در شهر برازجان از روز شنبه، 4 آذرماه 96، آغاز شده و امروز، جمعه، 10 آذرماه، دومین هفته ی خود را با حضور فعال مردم، سمن ها و برخی نهادهای مربوطه، پشت سر گذاشت.

به گزارش فکرشهر، طراح ایجاد این کمپین، هدف خود از طرح مساله را نیاز احساس شده در این باره در دشتستان اعلام کرد و گفت: طرح کمپین جمعه های بدون زباله، 4 مشکل اصلی شهرستان دشتستان را مدنظر قرار داده است که یک دستورالعمل کلی دارد و راهکارهای خاص هر مشکل را نیز به صورت منطقی و آگاهانه ارائه داده است.

مسوول آموزش مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی برازجان، درباره ی این 4 مشکل، توضیح داد: مساله ی اول این است که جمعه ها، یکی از روزهایی است که در ایران تعطیل می باشد و مردم برای تفریح و گشت و گذار وارد طبیعت می شوند. یکی از مکان هایی که مردم برازجان اکثرا روزهای جمعه به آنجا می روند، منابع طبیعی می باشد که ما متاسفانه بعد از تفریح آنان، شاهد زباله هایی هستیم که مردم هنگام تفریح و لذت بردن از دامان طبیعت آگاهانه یا ناآگاهانه در دامان طبیعت رها می سازند؛ پارک جنگلی سرکره دارای تعداد بسیار کمی سطل آشغال، آن هم در سایز بسیار کوچک است. حتی مردمی که زباله های خود را در کیسه پلاستیک می ریزند و در کنار سطل آشغال ها می گذارند، به دلیل عدم جمع آوری به موقع این زباله ها، کیسه ها دستخوش نوازش حیوانات قرار گرفته و پاره می شوند و با یک باد در کل پارک پخش می شوند و کودکان هم در پارک، در کنار همین زباله های بسیار فجیع بازی می کنند. 

مریم احمدزاده که با «فکرشهر» گفت و گو می کرد، ادامه داد: مساله ی دوم که چندین بار هم در جلسات شهرداری برازجان و استانداری ها مطرح شده، مساله ی دره های فصلی است که بیشتر شبیه به زباله دان های شهری ست؛ که همین زباله ها سلامت شهروندان را تخت تاثیر قرار می دهد و  مساله ی سوم هم این است که در برازجان، خیابان ها و محله هایی هستند که در آن ها زمین هایی وجود دارد که مالکین آن ها، آن زمین ها را به حال خود رها کرده اند و مردم نیز نخاله های ساختمانی و زباله هایشان را در این زمین ها رها می کنند و یا باد، آن قدر با خودش زباله در آن زمین ها جمع می کند که نمای شهر و محله ها به طرز فجیعی غیرقابل تحمل به نظر می رسند.

وی گفت: مساله ی چهارم هم به نانوایی ها برمی گردد؛ در نانوایی ها به مشتری ها پلاستیک هایی فروخته می شود که قرار گرفتن نان داغ در پلاستیک خود یکی از عوامل بروز بیماری سرطان می باشد. همین پلاستیک ها نه تنها باعث بیماری می شوند، همچنین در محیط هم غیرقابل جذب هستند.

احمدزاده افزود: بر اساس این 4 مساله در دشتستان بود که طرح «کمپین جمعه های بدون زباله» را به فرماندار محترم، آقای دکتر زارع پیشنهاد دادیم که مورد استقبال ایشان قرار گرفت و سپس طرح را با مسوولین نهادهایی چون محیط زیست و منابع طبیعی و شهرداری برازجان نیز در میان گذاشتیم و با همکاری این مسوولین و سمن های دشتستان، کمپین فعال شد و امروز ـ جمعه، 10 آذرماه ـ نیز، دومین روز از فعالیت این کمپین انجام شد.

به گزارش فکرشهر، امروز و در راستای «کمپین جمعه های بدون زباله»، مردم، مسوولین برخی ارگان ها از جمله مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر و مدیران محیط زیست و منابع طبیعی دشتستان، شهرداری برازجان، مسوولین مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی برازجان و سمن های فعال از جمله سمن «صدای چرخاب» به جمع آوری زباله های پارک «سرکره» برازجان اقدام کردند.

گزارش کامل تصویری اینجا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر