جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: چهار قلاده گرگ به گله بز در روستای فقیه‌حسنان از توابع شهرستان دشتی حمله کردند که چوپان زن این گله، گرگ‌ها را فراری داد هر چند که دو راس بز از این گله دچار زخم‌های سطحی شدند...
کد خبر: ۳۹۳۳۸
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

فکرشهر: چهار قلاده گرگ به گله بز در روستای فقیه‌حسنان از توابع شهرستان دشتی حمله کردند که چوپان زن این گله، گرگ‌ها را فراری داد هر چند که دو راس بز از این گله دچار زخم‌های سطحی شدند.

به گزارش فکرشهر، خبرگزاری فارس وقوع این حادثه را در روز شنبه ـ 11 آذرماه ـ عنوان کرده و نوشته است: با فرارسیدن فصل پاییز و سردشدن هوا، گرگ‌های گرسنه در شهرستان دشتی خودی نشان می‌دهند، هرچند حمله آن‌ها به گله‌های گوسفند و بز با عکس‌العمل چوپان‌ها مواجه و ناکام مانده است.

روز گذشته نیز چهار قلاده گرگ به گله بز در روستای فقیه‌حسنان از توابع شهرستان دشتی حمله کردند که چوپان زن این گله، گرگ‌ها را فراری داد هر چند که دو راس بز از این گله دچار زخم‌های سطحی شدند.

رییس اداره محیط‌زیست شهرستان دشتی با تایید این خبر اظهار داشت: همه‌ساله با بازگشت دامداران عشایر به شهرستان دشتی، شاهد حضور بیشتر گرگ‌ها در این مناطق هستیم.

وی افزود: حفاظت از گونه‌های گیاهی، زیست‌محیطی و جانوری از وظایف ذاتی این اداره است و چنانچه خساراتی از سوی گرگ، پلنگ و یا گربه‌سانان به گله‌های مردم وارد گردد از طرف بیمه ملت به آن‌ها خسارت پرداخت می‌شود.

مصطفی رشیدی تصریح کرد: از طرف برخی روستانشینان، به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دشتی گزارش‌هایی مبنی بر حضور این جانوران درنده شده که در اسرع وقت محیط‌بانان در آن مناطق حضور یافته‌اند.

وی تأکید کرد: از دامداران انتظار داریم چنان چه گرگ، پلنگ و گربه‌سانان به گله‌های آن‌ها حمله کرد به محیط‌زیست شهرستان دشتی اطلاع دهند.

احمد کهنسال دهیار روستای فقیه حسان شهرستان دشتی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی ضمن تایید این خبر گفت: چهار قلاده گرگ به گله بز که متعلق به یک زن است، حمله کردند که با رشادت این بانو، گرگ‌ها با کمترین آسیب به گله از محل متواری شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر