جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۳۴۱
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه در رشته های مختلف با مراکز علمی و پژوهشی 45 کشور دنیا همکاری دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالمجید مصلح در همایش بزرگداشت هفته پژوهش در بوشهر افزود: آمریکا، آلمان، کانادا، ترکیه، مالزی و برزیل به ترتیب بیشترین میزان همکاری بین دانشگاه خلیج فارس بوشهر با آنها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در این ارتباط همکاری علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با چند دانشگاه مطرح گرجستان نیز بتازگی در زمینه های ایران شناسی آغاز شده است.

مصلح ادامه داد: این دانشگاه از لحاظ علمی سالانه حدود 500 مقاله تولید می کند که در سال گذشته از لحاظ کیفی با 9.8 ارجاعات انجام شده در پایگاه معتبر علمی جهان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی گفت: این دانشگاه در انجام طرح های پژوهشی نیز رشد خوبی داشته و در سال گذشته موفق به اجرای 53 طرح پژوهشی با اعتبار40 میلیارد ریال شد.

مصلح ادامه داد: این میزان ارزش ریالی پژوهش های انجام شده اندک است ولی با توجه به پایین بودن پایه آن در سال های گذشته در چند سال اخیر روند رشد قابل قبولی به خود گرفته است.

رئیس دانشگاه خلیج فاس بوشهر گفت: در این ارتباط واحدهای صنعتی و سازمان های دولتی باید در ارائه مسائل خود به دانشگاه تلاش کنند تا پژوهش به سمت مساله محور بودن حرکت کنند.

مصلح تاکید کرد: بدون نوآوری موفقیتی در تولید حاصل نمی شود و برای این مهم باید پژوهش به عنوان یک عنصر مهم در دستور کار دانشگاه قرار گیرد.

وی افزود: امروز چالش جدی صنعت بخاطر ضعف فناوری است و در این ارتباط هیچ دارویی نمی تواند مفید تر از علم، پژوهش و فناوری های نو برای صنعت مفید واقع شود.

مصلح با اشاره به احداث برج فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در آینده نزدیک گفت: با راه اندازی این شرکت عمده شرکت های دانش بنیان این استان در آن استقرار می یابند.

وی یادآور شد: تحقق این مهم می تواند منطقه پیرامونی دانشگاه خلیج فارس را به کانون دانایی و نوآوری تبدیل کند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این دانشگاه تاکنون 2 استاد تمام در جمع دانشمندان برتر دنیا داشت که با عضویت علیرضا حسنی نژاد (رشته شیمی) جمع آنها به سه نفر افزایش یافت.

وی یادآور شد: پیش از این خدابخش نیکنام در رشته شیمی و پرویز ملک زاده در رشته مکانیک موفق به قرار گرفتن در جمع یک درصد دانشمندان برتر دنیا شده اند.

دانشگاه خلیج فارس بوشهر دارای هشت دانشکده است که 2 دانشکده آن در دشتستان و جم و مابقی در شهر بوشهر استقرار دارند.

این دانشگاه 230 عضو هیات علمی دارد چهار مرکز تحقیقاتی و 45 آزمایشگاه و کارگاه دارد.

هم اکنون 6 هزار و 300 دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 49 رشته کارشناسی ارشد و 12 رشته در مقطع دکترا در دانشگاه حلیج فارس بوشهر تحصیل می کنند.

67درصد دانشجوبان دانشگاه خلیج فارس در مقطع کارشناسی و مابقی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

براساس برنامه ریزی راهبردی دانشگاه خلیج فارس باید شمار دانشجویان این دانشگاه تا سال 1404 به بیش از 9 هزار دانشجو افزایش پیدا کند.

در حاشیه این آئین به مناسبت هفته پژوهش از پژوهشگران استان بوشهر برتر تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر