پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۳۹۳۶۲
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اعلام حمایت از تعاونی‌های زنان از پرداخت ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، حجت‌اله مهدیان اظهار کرد: چند هفته‌ای است محصولی را در بانک استارت زده‌ایم که کارهای مطالعاتی‌اش انجام شده و به زودی نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرحی در دست داریم که به طور مشخص به حمایت از زنان تعاونگر می‌پردازد و درصددیم به ویژه در بخش روستایی زنان نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون صنایع دستی، بوم‌گردی و کشاورزی را از جمله ظرفیت‌هایی دانست که زنان در قالب تعاونی‌ها می‌توانند به آن ورود کرده و از تسهیلات بانک توسعه تعاون استفاده کنند.

مهدیان که در همایش تعاون راه سوم اقتصاد سخن می‌گفت، ادامه داد: اساسا زنان روحیه تعامل و تعاون و همکاری بالایی دارند و تجربه نشان داده که در تمام کشورها خانم‌ها مشتریان خوش حساب‌تری هستند، لذا علاقه‌مندیم که خدمات خود را به تعاونی‌های زنان به بهانه دو طرح اشتغال روستایی و فراگیر توسعه دهیم.

وی افزود: زنان مشتریان بالقوه‌ای هستند که باید به بالفعل درآیند و اکنون بهترین زمان و فرصت است که با تاسیس جمعیت زنان تعاونگر و اجرای طرح اشتغال فراگیر پایدار روستایی این امر محقق شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون یکی از انتقادهای تعاونی‌ها را بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی ذکر کرد و گفت: من هم بالا بودن نرخ تسهیلات بانک‌ها را تایید می‌کنم و قبول می‌کنم که این نرخ‌ها جذاب نیست ولی با طرح اشتغال روستایی این فرصت فراهم شده که تعاونی‌ها با نرخ‌های پایین‌تر از نرخ روز بانکی و با نرخ میانگین شش درصد از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: برابر اساسنامه مکلف هستیم ۷۰ درصد تسهیلات‌مان را به بخش تعاون پرداخت کنیم و ۳۰ درصد دیگر را به بخش‌های دیگر اختصاص بدهیم.

مهدیان مجموع تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سال گذشته را بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: ۷۲ درصد این تسهیلات متعلق به بخش تعاون بوده است.

وی اظهار کرد: ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز طی ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ پرداخت کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال از مرز ۶۰۰۰ میلیارد تومان فراتر برود.

به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون، این بانک سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های خرد و SME ها پرداخت کرد که تعاونی‌ها به عنوان بنگاه‌های کوچک می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر