سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد؛
فکرشهر: در حالی که زمین لرزه 7.2 ریشتری کرمانشاه و 6.1 ریشتری کرمان، با پس لرزه های شدید ادامه دارد، شهرستان های جنوبی استان بوشهر نیز روی مدار زلزله قرار گرفته اند و با درجات مختلفی از ریشتر، می لرزند...
کد خبر: ۳۹۳۸۴
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹

فکرشهر: در حالی که زمین لرزه 7.2 ریشتری کرمانشاه و 6.1 ریشتری کرمان، با پس لرزه های شدید ادامه دارد، شهرستان های جنوبی استان بوشهر نیز روی مدار زلزله قرار گرفته اند و با درجات مختلفی از ریشتر، می لرزند.

به گزارش فکرشهر، نخستین زمین لرزه در این منطقه، ساعت ۱۰:۵۶ روز سه شنبه، و با قدرت 4.9 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، بنک رالرزاند و زلزله دوم نیز، ساعت ۱۱:۰۲ به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری ، بندر دیر را لرزاند.

همین لرزش ها، آسیب به برخی منازل و ترک برداشتن دیوارها، از جمله دیوار بانک سپه در شهر دیر را در پی داشت که باعث گردید گذر کنار دیوار را مسدود کنند و البته 24 نفر نیز مصدوم شدند؛ همچنین، محور ریز – دوراهک بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود که ساعاتی بعد، با تلاش کارکنان راهداری باز شد. برق دیر نیز قطع گردیده بود که چندین ساعت بعد، وصل گردید.

اما لرزش ها ادامه داشته و ساعت 11:27 دقیقه ی امروز ـ چهارشنبه ـ نیز شهر دیر با قدرت 4.2 ریشتر لرزید تا مردم سراسیمه از منازل خود خارج شوند.

این در حالی است که طبق گزارش رسانه های محلی، ۶۵ درصد ساکنین مسکن مهر دیر، پس از زلزله ی روز گذشته، منازل خود را تخلیه کرده اند چرا که گفته می شود در اثر آن زلزله، بیشترین آسیب به منازل مسکن مهر وارد شده و دیوارها ترک خورده است و بیشترین آسیب ها نیز مربوط به طبقات اول این منازل بوده است.

در همین حال، خبر می رسد که از روز گذشته تاکنون، دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، در حال آماده باش به سر می برند؛ فرمانداران چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر (کنگان، دیر، عسلویه و کنگان) در آماده باش کامل هستند و گروه‌های امدادی برای بررسی خسارت های احتمالی زلزله به مناطق مختلف به‌ویژه مناطق روستایی اعزام شده اند.

امروز نیز خبرگزاری ها گزارش دادند که سکینه الماسی ـ نماینده مردم جنوب استان در مجلس ـ گفته خسارت هایی که در پی زلزله این هفته به مردم شهرستان دیر وارد شد پیگیری خواهد شد. وی این را نیز تاکید کرده که خسارت ها باید در اسرع وقت اعلام بشود، زیرا اکثر مردم دیر دستشان خالی است و به کار دریایی مشغول هستند و نیاز به کمک دارند و مسوولان با دید مثبتی به این قضیه نگاه کنند.

در همین حال از شهر دیر خبر می رسد که مردم خیلی تمایلی به حضور در منازلشان ندارند و ترجیح داده اند که در چادر ها و خابان ها به سر برند و البته به اندازه ی کافی نیز چادر بین این مردم وحشت زده توزیع نشده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر