شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
معاون وزیر بهداشت خبر داد:
فکرشهر: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرکز تحقیقاتی بررسی مشکلات آلایندگی در عسلویه ساخته خواهد شد...
کد خبر: ۳۹۴۲۴
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹

فکرشهر: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرکز تحقیقاتی بررسی مشکلات آلایندگی در عسلویه ساخته خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، دکتر علیرضا رئیسی در نشست با استاندار و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: برای بررسی علمی در زمینه وضعیت آلایندگی‌های زیست‌محیطی در منطقه پارس جنوبی و عسلویه امسال ساخت مرکز تحقیقاتی بررسی مشکلات آلایندگی در عسلویه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اجرای 6 هزار و ۶۵۰ طرح در استان‌ها، بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها 800 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است و دو هزار مرکز بهداشتی و درمانی در دهه فجر افتتاح می‌شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای انعقاد تفاهمنامه‌ با وزیر بهداشت ساخت ۱۷۶ مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در استان بوشهر آغازشده که تاکنون ۵۰ درصد آن تکمیل شده و بخشی از آن هم دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

رئیسی با همچنین تاکید بر تکمیل اورژانس هسته‌ای بوشهر گفت: این مرکز درمانی با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران در حال ساخت است که ضرورت دارد در تکمیل آن تسریع شود.

استاندار بوشهر نیز با تاکید بر استفاده از اعتبارات ملی برای تکمیل طرح‌های استانی در عرصه سلامت، تصریح کرد: بیش از 78 درصد اعتبارات عمرانی در اختیار وزارتخانه‌‌ها قرار دارد که لازم است از منابع ملی برای تکمیل طرح‌های مهم استان بوشهر تخصیص یابد.

عبدالکریم گراوندگفت: براساس تفاهمنامه منعقد شده، استانداری بوشهر بر اساس سهم تعیین شده در اجرای طرح‌های بهداشتی درمانی مشارکت می‌کند.

وی همچنین از معاون دشتستانی وزیر بهداشت خواست ایجاد مرکز تحقیقاتی بررسی آلایندگی عسلویه در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر