جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
محیط زیست اعلام کرد:
فکرشهر: بر اساس این گزارش، رودخانه های استان بوشهر از نظر پارامترهای فیزیکوشیمیایی و میکروبی مورد سنجش قرار می گیرند و نتایج حاصله نشان می دهد که ایستگاه سعدآباد از رودخانه شاهپور و پل درودگاه از رودخانه دالکی به علت ورود فاضلاب های بهداشتی و...
کد خبر: ۳۹۵۱۲
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰

فکرشهر: در استان بوشهر 4 رودخانه دائم و 2 رودخانه فصلی وجود دارد که رودخانه های دائمی عبارتند از رودخانه شاهپور، رودخانه دالکی، رودخانه مند و رودخانه حله و رودخانه فصلی عبارتند از رودخانه باهوش و رودخانه شور می باشند.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی سازمان محیط زیست استان بوشهر با اعلام این مطلب، از پایش زیست محیطی رودخانه های استان بوشهر خبر داده و به نقل از کارشناس مسوول آزمایشگاه این اداره کل گفته که مجموعا 12 ایستگاه از رودخانه دائمی ماهانه و 3 ایستگاه از رودخانه فصلی، توسط آزمایشگاه این اداره کل مورد آنالیز قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، رودخانه های استان بوشهر از نظر پارامترهای فیزیکوشیمیایی و میکروبی مورد سنجش قرار می گیرند و نتایج حاصله نشان می دهد که ایستگاه سعدآباد از رودخانه شاهپور و پل درودگاه از رودخانه دالکی به علت ورود فاضلاب های بهداشتی و ورود رواناب های سطحی و زه آب های کشاورزی و راکد بودن آب و شستشوی ساکنین روستا در روخانه، دارای آلودگی می باشد و مابقی ایستگاه ها در برخی از ماه ها به علت گذر احشام و دفع فضولات دامی دارای آلودگی می باشد.

در این گزارش، بر این نکته نیز تاکید شده که رودخانه باهوش در فصل زمستان به علت ریزش باران دارای دبی متوسط می باشد و در فصل ها و ماه های دیگر، این رودخانه دارای دبی بسیار کمی می باشد؛ همچنین، رودخانه شور، دبی خیلی ناچیزی در فصل زمستان دارد و در فصل تابستان نیز خشک است و به همین دلایل، از این روداخانه ها نمونه برداری صورت نمی گیرد؛ همچنین رودخانه مند از زمین های شوره زار و وجود کوه نمک در اطراف گذر می کند و همین باعث شده که میزان پارامتر شوری آب خیلی بالاتر از رودخانه های دیگر باشد.

نظرات بینندگان
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
|
-
|
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
من چرا هرگاه لباس نو نوار و شسته خود را به روی بند و سیم و جا لباسی در حیاط خانه ام, شب ها که آویزان کنم، فردا ی آن روزش به والله بوی خرزو میدهد؟ (بوی دود و هیزم و آشغال و چوب سُخته ی گشته رها در شهر و کوی و برزن و در کوچه و پس کوچه های این دهات و شهر بی صاحب
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر