جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
احمدزاده در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر» خبر داد:
فکرشهر: مدیر استانداردها، کیفیت و بازرسی فنی منطقه اقتصادی انرژی پارس، مسوولیتی کم تر شناخته شده است که در یک سال گذشته، علی احمدزاده مسوولیت آن را پذیرفته است...
کد خبر: ۳۹۵۶۲
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶

فکرشهر: مدیر استانداردها، کیفیت و بازرسی فنی منطقه اقتصادی انرژی پارس، مسوولیتی کم تر شناخته شده است که در یک سال گذشته، علی احمدزاده مسوولیت آن را پذیرفته است.

وی که مهمان غرفه ی «فکرشهر» در نمایشگاه مطبوعات شده بود، پیرامون مسوولیت های خود توضیحاتی ارایه داد و به برخی سوالات خبرنگاران ما نیز پاسخ گفت.

ـ شما در این سمت چه می کنید؟ منظورم این است شما چه مسوولیتی بر عهده دارید؟

مدیریت استانداردها، کیفیت و بازرسی فنی در منطقه اقتصادی انرژی پارس به عنوان ناظر عالیه بر عملکرد سیستم مدیریتی منطقه ویژه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به حساب می آید؛ استاندارد در همه ی ابعاد زیست محیطی، سلامت، تاسیسات، تجهیزات، اماکن، راه، ساختمان و آن چه که در حقیقت کارکنان و یا حتی جوامع پیرامون ما با آن مرتبط هستند و یا به نوعی ذی نفع آن به حساب می آیند. در این مدتی که در منطقه ویژه در مدیریت استانداردها در خدمت عزیزانمان هستیم، اقداماتی که انجام داده ایم در ابتدا احیا کردن دپارتمان های بازرسی فنی بوده و مهندسی استانداردها و حفاظت و خوردگی و از طرف دیگر شناسایی شرکت های ساخت، تولید، نگهداری و تعمیرات برای پشتیبانی از تاسیسات و سرمایه های فیزیکی وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس.

خوشبختانه توفیقی حاصل شده و توانسته ایم با بالغ بر 8 شرکت خارجی و بالغ بر 12 شرکت ایرانی ارتباط برقرار کنیم و جلساتی را با آن ها داشته ایم که ترغیب شوند و بیایند در منطقه ویژه استقرار پیدا کنند و خدماتی را به مجموعه صنعت نفت عرضه کنند.

در بخش خارجی نیز تاکنون به عنوان یک مصرف کننده بوده ایم اما اولویت ما الان در وزارت نفت انتقال دانش و فناوری و تکنولوژی به داخل است. با توجه به ظرفیت 46 هزار هکتاری که در منطقه ویژه انرژی پارس در پارس یک و دو  و سه وجود دارد و طرح های پارس شمالی که با توجه به فرآیندی که در حوزه ی بین الملل دارد شکل می گیرد، در دست اجراست و امیدواریم که روابط خارجی به نحوی پیش رود که بتوانیم سرمایه گذاری را در بخش خارجی در صنایع بالادست و پالایشی داشته باشیم؛ ما نیازمند توسعه بخش پشتیبانی خدمات و تعمیر و تامین و نگهدارری پالایشگاه هستیم. خب عمر دستگاه ها هر قدر بیشتر شود نیاز به نگهداشت بیشتری است و باید پیش بینی های هدفمند و هوشمند صورت گیرد.

ـ اگر ممکن است بیشتر توضیح دهید.

تامین قطعات و کالا و نیازمندی های پالایشگاهی و صنعتی در بخش پتروشیمی هم باید به نحوی پیش رود که یک تولید پایدار و امنیت صادرات در داخل و خارج را عهده دارد شود.

در این فرصت، مشارکت دو شرکت خارجی را گرفته ایم که امور قانونی اش دارد انجام می شود که استقرارشان در منطقه باعث کاهش وابستگی ما به خارج می شود و فرصت جدیدی را برای اشتغال در منطقه ویژه ایجاد می کند.

آن چه در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها الان نصب شده، عمدتا از تکنولوژی های خارجی است و عمده شرکت هایی هم که حضور یافته و اعلام آمادگی کرده اند از کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک و سوییس بوده اند و شرکت های چینی و کره ای نیز اعلام آمادگی کرده اند ولی هنوز نشستی نداشته ایم.

تلاش داریم که از ظرفیت های خوبی که در حوزه ی داخلی هم وجود دارد استفاده کنیم و به همین منظور شورای راهبردی نگهداری و تعمیرات وزارت نفت در حوزه معاونت مهندسی شکل گرفته و مدیریت دارایی های فیزیکی وزارت نفت مسوولیت این شورا را به عهده دارد و ما هم عضو ثابت این شورا هستیم و تلاش داریم که حلقه ی واسط شرکت های داخلی و خارجی برای پاسخگویی به نیازهای فنی و خدمات پشتیبانی صنعت نفت در منطقه ویژه انرژی پارس باشیم.

ـ این اقدامات چقدر برای ایران سود و ارزآوری دارد؟

تا زمانی که حضور قطعی این شرکت ها را در منطقه نداشته باشیم نمی توانیم بگوییم چقدر ارزآوری داریم ولی آن چه که برای ما خیلی کلیدی است این است که اول، از وابستگی خارج رهایی پیدا کنیم و دوم این که این دانش فنی را به داخلی کشور منتقل کنیم و بتوانیم یک قطب علمی و فناوری برای کشور باشیم و سوم این که بتوانیم در حوزه اشتغال تاثیراتی به جا بگذاریم. نیروهای توانمندی را به این بخش معرفی کنیم و جوانان جویای کار مملکت مان را با تکنیک ها و مهارت های خاصی که در حوزه صنعت نفت وجود دارد آشنا کنیم و به این مجموعه ها معرفی کنیم.

ـ پیش بینی اشتغالی شما برای این مجموعه چقدر است؟

پیش بینی ما برای هر یک از این شرکت ها که حضور یافته و در مجموعه در حال انجام مراحل اداری و روند سازمانی است، برای هر شرکت به صورت مستقیم 60 نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود و در کنار آن چیزی حدود سه برابر هم اشتغال غیر مستقیم خواهیم داشت.

نظرات بینندگان
جواد راهپیما
|
-
|
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
دکتر علی احمدزاده از فعال ترین  و صادق ترین مدیران استان بوشهر است که امیدوارم همیشه سالم و پیروز باشد

 
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
درود به دکتر علی احمد زاده که همواره به پشرفت ، سلامت و عزت ایران زمین می اندیشد
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
درود به دکتر علی احمد زاده که همواره به پشرفت ، سلامت و عزت ایران زمین می اندیشد
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر