پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۶۴۵
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹

فکرشهر: امام جمعه آبدان با اشاره به لزوم رفع مشکل بیکاری، گفت: امیدواریم نمایندگان مردم از مردم حمایت کنند و ملاحظه موقعیت‌های خود را نکنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمدحمیدی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان اظهار داشت: قطعا سعادت و زندگی همراه با آرامش جز در سایه تقوا بوجود نمی آید. کسی که با تقوا باشد در هیچ بن بستی نمی ماند.

وی اضافه کرد: خداوند برای انسانی که در سایه اسلام پرورش یافته زندگی بدون اضطراب به تصویر می‌کشد. قرآن می فرماید این انسان از پریشانی مصون است. ما نمی توانیم کاری کنیم که مشکل نداشته باشیم. دنیا اینچنین خلق شده که در دنیا مشکل باید باشد و جزء جدا نشدنی دنیا است.

امام جمعه آبدان بیان کرد: برای اینکه انسان با این مشکلات دچار اضطراب نشود خداوند تفکر انسان مومن را تغییر می‌دهد. با این تغییر انسان مشکل دارد اما اضطراب ندارد و آرامش دارد.

وی ادامه داد: یکی از ورزشکاران کشور به نام علیرضا کریمی به دیدار امام جامعه رفتند. اینکه جوانی بتواند کاری کند که امام زمان بگوید از شما خوشحال شدم. جملات رهبر انقلاب در این دیدار فرمود: آقاجان کار بزرگی کردید این را پای خدا حساب کن و اجرت را از او بخواه.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: ما فکر می کنیم اجرهای بزرگ برای نماز و روزه و حج است، گاهی ما با ورزش به این اجر می‌رسیم. امام ما فرمود وقتی مطلع شدم احساس عزت کردم. یک جوان از جوانان ما پا روی نفس خود می گذارد. جوانان ما این گفته رهبر را نصب‌العین خود قرار دهند که باعث خشم دشمنان اسلام شود. نخست وزیر رژیم اسراییل بشدت خشمگین شده است. این کار ورزشکار ما باعث خوشحالی امام و خدا می شود.

وی افزود: لایحه بودجه ۹۷ به مجلس فرستاد شده است. مردم ما از نمایندگان توقع دارند که دقت بیشتری داشته باشند. افزایش هزینه‌های جاری و کاهش هزینه های عمرانی، یعنی ریخت و پاش دولت ادامه یابد، رکود، بی‌کاری، سفرهای پر هزینه خارجی، و ضعیف‌تر شدن بیت المال.

حمیدی‌نژاد گفت: باید طبق برنامه توسعه ششم برنامه بودجه تنظیم شود، اما اینگونه نیست. اقتصاد مقاومتی که علاج درد کشور است، در بودجه ۹۷ نادیده گرفته شده است. خام فروشی و واردات فراوان عدم حمایت از تولید داخل و صادرات نمونه آن است.

وی اضافه کرد: یارانه‌ها که بسیار مهم است و بیشتر مردم درگیر آن هستند. حرف‌های متناقضی مسئولین می‌زنند. اول سال ۹۵ بر عکس سال های قبل دولت با حذف رایانه مخالفت کرد که دلیل آن هم انتخابات بود. امروز می‌گویند باید ۳۰ میلیون نفر از یارانه بگیرها حذف شوند. چرا این تناقض‌ها وجود دارد. روزی که بنزین از ۱۰۰ تومانی شد ۴۰۰ تومان دولت قبل به هر نفر ۴۵ هزار تومان می‌داد. ولی با افزایش دوباره قیمت بنزین، یارانه اضافه نشد. اگر می گویند پول نیست چرا برای دولت هست، بودجه جاری افزایش می یابد، سفرهای خارجی و پاداش های میلیونی کم نمی شود.

امام جمعه آبدان افزود: طرح تحول سلامت به دلیل بدهی‌های سنگین نا کارآمد شده است. مردم چه گناهی دارند. برای پول گرفتن همه هماهنگ می شوند، اما برای پول دادند این طور نیست.

وی تاکید کرد: در سال تولید و اشتغال حتی در استان بوشهر با این همه منابع و زمینه ای اشتغال که باید ۵۰ درصد نیروهای شاغل در صنایع بومی باشند. اما تعداد زیادی بیکار هستند. امیدواریم نمایندگان مردم از مردم حمایت کنند و ملاحظه موقعیت‌های خود را نکنند. امام علی ( ع) به مردم مستقیم پول می‌داد زیرا پول مردم بود. مسئولین باید بیت المال را افزایش داده و به دست مردم برسانند.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: مسئولان توجه کنند که انگلیس همیشه تابع آمریکا بوده و لیست بلندی از جنایات او در جلوی ماست. انگلیس به ظاهر از برجام حمایت می کند اما سر مسئولین ما را کلاه می گذارد. امام بزرگوار فرمود انگلیسی ها همیشه در منطقه ما منبع شر برای همه منطقه بوده اند.

وی اظهار داشت: ۲۷ آذر شهادت دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه است. امام فرمود: به شما و نسل ها بعد هشدار می دهم که دانشگاه و روحانیت نباید از هم جدا شوند که باعث هلاکت ملت‌ها است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر