جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۸۵۶
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: در مبارزه با قاچاق با کله‌گنده‌ها برخورد قاطعی نمی‌شود، آنها نورچشمی هستند و پرونده‌ای برایشان تشکیل نمی‌گردد اگر هم شود سریعاٌ تبرئه می شوند.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام عیسی راستگو امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم با اشاره به فوت آیت‌الله حائری‌شیرازی، اظهار داشت: درگذشت آیت الله حائری‌شیرازی امام جمعه سابق شیراز که تمام عمر خود در راه خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صرف کرد، را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود : آیت‌الله حائری شیرازی از شاگردان حضرت امام‌خمینی (ره) و آیت‌الله بروجردی بودند که در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی بارها به زندان افتادند و توسط عوامل ساواک شدیدترین شکنجه‌ها را تحمل کردند.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: یکی از کسانی که در جریان فتنه سال ،88 علیه فتنه موضوع گرفت و به سران فتنه نامه نوشت که چرا مردم به را  شورش خیابانی دعوت می‌کنید و آنها را نصحیت و از مقام مظم رهبری دفاع کرد، آیت‌الله حائری‌شیرازی بود.

وی با اشاره به افشاگری یکی از نمایندگان مجلس در خصوص واردات خودروهای لوکس، گفت: در روزهای اخیر شاهد افشاگری یکی از نمایندگان مجلس در خصوص واردات خودروهای لوکس توسط کارت بازرگانی یک زن روستایی در شمال کشور بودیم که خیلی سریع به یک موضوع رسانه‌ای در جامعه تبدیل شد که صحیح نیست در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که  رهبری  برای کشور ترسیم کرده است شاهد چنین مسائلی باشیم.

راستگو  عنوان کرد: ما نمی‌گوییم دولت خدای ناکرده از مافیای قاچاق  حمایت می‌کند اما نمی شود بگویم آقایان دولتی از این مسائل که در گمرکات می‌گذرد با خبر نیستند.

امام جمعه اهرم با بیان  صحبت‌های وزیر اقتصاد مبنی بر ورود 70 درصد قاچاق به کشور بدون نظارت گمرکات از مبادی رسمی، اظهار داشت: تخلفات زیادی در واردات کالای قاچاق  به کشور صورت می‌گیرد و افراد خاصی که نورچشمی هستند در واردات کالا دخالت مستقیم دارند.

وی با اعلام این که هرچقدر قاچاق وارد کشور شود پایه‌های اقتصاد کشور سست و ضعیف‌تر، صنایع تولیدی کشور تخریب و انگیزه‌ای برای اشتغال در کشور وجود نخواهد داشت، یادآور شد: به جای این که بخواهیم زمینه اشتغال‌زایی در کشور بیشتر کنیم و به شرکت‌ها و صنایع تولید داخلی اهمیت بدهیم تا بتوانیم افراد بیشتری سرکارببریم، متاسفانه این طور نیست و سیاست‌ها و رویکردها موجب شده به جامعه بیکاران ما افراد بیشتری اضافه شوند.

راستگو ادامه داد: دولت حمایت جدی در برابر کار و تولید از خود انجام نداده و از ورود کالای قاچاق هم به کشور موفق عمل نکرده است.

امام جمعه اهرم گفت : ورود کالای قاچاق  به کشور یک بیماری اقتصادی و علاج آن عزم همگانی می‌باشد و به جای این که گلوگاه‌های اصلی کالا کنترل شود با خورده ریزهای قاچاق برخورد می ‌نند و به خیال خود با قاچاق مبارزه می‌کنند.

وی با اشاره به این که 80 درصد پرونده‌هایی که برای قاچاق تنظیم شده زیر 10 میلیون تومان است، گفت: در مبارزه با قاچاق با کله‌گنده‌ها برخورد قاطعی نمی‌شود، آنها نورچشمی هستند و پرونده‌ای برایشان تشکیل نمی‌گردد اگر هم شود سریعاٌ تبرئه می شوند.

امام جمعه اهرم عنوان کرد: به جای این که با کله‌گنده‌ها برخورد شود، برخی از نمایندگان خانه ملت می‌آیند و به مناطق محروم و مرزنشین که رزق و روزی و معیشت آنها از ته لنجی و کالای ملوانی، توهین می‌کنند.

راستگو افزود : مبارزه با قاچاق کالا از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است در حالی که این سوال از مسوولان امر وجود دارد که در راستای عمل به فرمایشات رهبری چه اقدام موثری در این سال‌ها انجام داده و چرا جلو تخلفات سازمان‌یافته قاچاق کالا گرفته نمی‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر