جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رجایی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از چاه های غیرمجاز استان در شهرستان دشتستان قرار دارد، تصریح کرد: دشت گلدشت و سرقنات نیز ۶۰ درصد چاه‌های غیرمجاز دشتستان را در خود دارند...
کد خبر: ۳۹۹۵۵
سه‌شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه بسیاری از دشت‌های استان بوشهر ممنوعه شده‌اند، گفت: ۶۰ درصد چاه‌های غیرمجاز استان بوشهر در دشتستان حفر شده است.

به گزارش فکرشهر، شاهپور رجایی در نشست با فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: بسیاری از دشت‌های استان بوشهر ممنوعه شده‌اند و این وضعیت بیانگر بحران در زمینه منابع آبی استان است.

وی اضافه کرد: از مهم ترین دلایل و عوامل بروز بحران‌ها و تنش‌ها در استان می‌توان به حفر چاه غیرمجاز، انتقال غیر قانونی آب و تردد و فعالیت دستگاه های حفاری فاقد مجوز از جمله کمپرسورها اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به وضعیت بحرانی برخی از دشت‌های استان به علت تخلفات آبی، خاطرنشان کرد: اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را در دستور کار داریم.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری بسیار خوب دستگاه‌های قضایی و امنیتی از جمله نیروی انتظامی، افزود: اقدامات سلبی حفاظتی قابل قبولی در سال جاری در راستای مقابله با تخلفات صورت گرفته است.

رجایی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از چاه های غیرمجاز استان در شهرستان دشتستان قرار دارد، تصریح کرد: دشت گلدشت و سرقنات نیز ۶۰ درصد چاه‌های غیرمجاز دشتستان را در خود دارند.

پیشگیری از جرایم در حوزه آب

فرمانده انتظامی استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: منابع آبی برای همه مردم و همه نسل‌ها دارای اهمیت هستند و همه ما وظیفه داریم که از این منابع استفاده بهینه کرده و از آنها محافظت و نگهداری کنیم.

سردار خلیل واعظی ادامه داد: همراهی و همکاری مناسب را با همه نهادها از جمله آب منطقه‌ای خواهیم داشت و امیدواریم نتیجه این همکاری‌ها بهبود شرایط منابع آبی استان باشد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ وظیفه برای نیروی انتظامی مصوب شده و این سازمان با تمام توان و قدرت در ایجاد امنیت و پیشگیری از وقوع جرم به خصوص در حوزه آب به انجام وظیفه خود ادامه خواهد داد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای برقراری و توسعه امنیت استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر