شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۱۷۶
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰

فکرشهر: احداث ساختمانی به منظور استقرار دیده‌بانی و فراهم کردن تجهیزات اطفای حریق جنگل گلوبردکان در شهرستان جم آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، در اوایل فصل تابستان گزارشی از دغدغه دوستداران طبیعت شهرستان جم در خصوص حفاظت از جنگل گلوبردکان ریز بر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت که زمینه ساز موافقت فرماندار جم با احداث ساختمانی به منظور استقرار دیده بانی و فراهم کردن تجهیزات اطفای حریق جنگل شد.

عضو شورای اسلامی شهر ریز و نایب رئیس شورای استان بوشهر در شهرستان جم اظهار داشت: در هفته دولت، فرماندار شهرستان جم با پیشنهاد احداث ساختمانی به مساحت ۶۰ متر مربع و با اعتباری به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال موافقت کردند.

حسن رمضانی بیان داشت: با پیگیری و همراهی خوب شوراهای روستای حسین آباد، زمین مورد نیاز در محل ورودی جنگل از سوی خیری از این روستا واگذار شد که پس از تایید نقشه، کار ساخت این بنا در هفته گذشته شروع شد.

جنگل گلوبردکان جم

نایب رئیس شورای اسلامی استان با قدردانی از فرماندار جم، اقدام نوروزی را یادگاری ارزشمند برای دوستداران محیط زیست برشمرد.

وی همچنین همکاری و مشارکت خوب شهروندان بخش ریز را در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل گلوبردکان قابل تحسین دانست و اضافه کرد: برای فرهنگ سازی و توسعه این مشارکت‌ها، پیش‌بینی  ۶۰ متر مربع در طبقه دوم این ساختمان شده است تا در آینده به عنوان پایگاهی مناسب در اختیار انجمن‌های زیست محیطی قرار گیرد.

رمضانی احداث پایگاه اطفای حریق در کنار این ساختمان را گامی موثر در صیانت از جنگل گلوبردکان قلمداد کرد و گفت: هر ساله  آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای سبب نابودی شماری از درختان سترگ جنگل می‌شود که قدمت و طول عمر برخی از این درختان به بیش از یک قرن می‌رسد.

سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر ابراز امیدواری کرد که در آینده با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره محیط زیست شهرستان و شرکت‌های نفت و گاز مستقر در منطقه بتوانیم نیروی انسانی، تجهیزات اطفای حریق و وسایل نقلیه مورد نیاز را برای حفظ و احیای مناظر طبیعی و گردشگری دشت ریز تامین کنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه جنگل گلوبردکان قابلیت تبدیل شدن به منطقه شکار ممنوع را دارد، گفت: جنگل گلوبردکان با بیش از ۱۵۰ هکتار وسعت، دارای چشم اندازهایی بدیع و مصفا است که زیستگاه و مامنی مناسب برای لانه گزینی، زادآوری و ترانه خوانی انواع پرندگان نادر،شکاری و در معرض انقراض را پدید آورده است.

وی اذعان داشت: با تعیین جنگل گلوبردکان به عنوان منطقه شکار ممنوع و تبدیل آن به منطقه حفاظت شده می توان به طور کارآمد از تخریب‌ها و تهدیدات در این منطقه جلوگیری کرد و به حفظ تنوع و غنای این مناظر زیبا کمک کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر