پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۰۲۲۸
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اقدام خیرخواهانه و انسان‌دوستانه خانواده‌ها ۳۵ مورد اهدای عضو در استان بوشهر صورت گرفته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سعید کشمیری عصر یکشنبه در مراسم جشن نفس برازجان اظهار داشت: اهدای عضو، عملی خداپسندانه و ارزشمند است که به بیماران نیازمند دریافت عضو، زندگی دوباره می‌بخشد.

وی افزود: خانواده‌هایی که چنین ایثاری می‌کنند و با اهدای عضو عزیزانشان، به همنوعان خود زندگی دوباره می‌بخشند شایسته بالاترین تقدیرها هستند و اجر فراوانی می‌برند.

کشمیری با اشاره به وجود کار بسیار دشوار و حساس تیم فراهم‌آوری اعضاء بیان داشت: البته رضایت‌گیری از خانواده‌ای که تا چند ساعت پیش فرزندشان را در کنار خود داشته‌اند کار بسیار سخت و غم‌انگیزی است که هر کسی از عهده آن بر نمی‌آید و تنها افرادی می‌توانند با چنین صحنه‌ها و موقعیت‌هایی روبرو شوند که به این کار عشق ورزیده و به دنبال اجر معنوی آن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ۳۵ مورد اهدای عضو در استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: اولین برداشت عضو در استان در سال ۸۴ انجام شد و تا آبان‌ماه سالجاری به ۳۵ مورد رسیده است.

کشمیری افزود: اهدای عضو این ۳۵ نفر باعث برگشت به زندگی ۱۰۰ نفر شده است و باید اذعان کرد کسانی که دچار مرگ مغزی می شوند و عضوشان اهدا می‌شود، مرگ زندگی بخشی دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵۰ نفر در استان بوشهر عضو دریافت کرده و به زندگی بازگشته‌اند و در این زمینه از جانب استان‌های دیگر حمایت شده‌ایم.

وی از وجود ۴۰۰ بیمار دیالیزی در استان خبر داد و افزود: این عزیزان نیاز به دریافت کلیه دارند و امیدوارم با نهادینه شدن بیشتر فرهنگ اهدای عضو در جامعه، مشکل این عزیزان نیز برطرف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر