سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۲۷۰
سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: بیمارستان صحرایی تخصصی شهدای بخش بوشکان در شهرستان دشتستان برای ارائه خدمات رایگان به مردم این بخش راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح این بیمارستان صحرایی گفت: این بیمارستان صحرایی به مدت چهار روز برای ارائه خدمت به مردم بخش بوشکان و کلمه در شهر کلمه دایر شده است.

مرادعلی فولادوند افزود: در این بیمارستان ۲۳ نفر پرستار، ۱۵  نفر پزشک متخصص و عمومی، ۹ نفر نیز کارشناسان سایر رشته‌ها با ۳۵ نیروی تدارکاتی و خدماتی مشغول به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح بیش از چهار هزار نفر از مردم این منطقه خدمات درمانی و بهداشتی از این بیمارستان دریافت کنند.

فولادوند خاطرنشان کرد: بیماران در این بیمارستان صحرایی ابتدا غربال‌گیری شده و بعد با برگ ارجاع به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند و بعد از ویزیت متخصص چنانچه خدمات تخصصی‌تر نیاز داشته باشند بسیج جامعه پزشکی پی گیری می‌کنند که افراد ارجاع شده خدمات تخصصی مانند عمل جراحی و رادیوگرافی و ام ای آر و سایر خدمات را از بیمارستان‌های استان دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در بیمارستان صحرایی متخصص داخلی، اطفال، زنان، ارتوپد، کلیه، مغز و اعصاب، گوش، حلق و بینی، رادیولوژی، قلب، چشم و کلینیک سیار دندان‌پزشکی، آزمایشگاه و پزشک عمومی، کارشناس تغذیه، سلامت روان و داروخانه با داروهای رایگان فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تمام خدمات ارائه‌شده در این بیمارستان رایگان است.

بخشدار بخش بوشکان نیز گفت: این بخش استان بوشهر در حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۲ هزار نفر از این شمار عشایر هستند.

روح‌الله تنگستانی‌نیا تصریح کرد: به دلیل بعد مسافت تا مرکز شهرستان دشتستان و شرایط خاص منطقه نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی درسطوح بالاتری در این منطقه وجود دارد که در این راستا احداث مرکز خدمات جامع سلامت شهر کلمه با ارائه خدمات در سطح بالاتری می تواند در رفع این مشکلات خدمات شایانی به مردم این منطقه ارائه دهد.

پانزدهمین بیمارستان صحرایی تخصصی شهدای بخش بوشکان در آیینی و با حضور فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، معاون اجرایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و رئیس بسیج جامع پزشکی استان بوشهر راه‌اندزی و افتتاح شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر