جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۲۸۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: بوشهر مدیر امور عشایر استان بوشهر گفت: در سال جاری در مرحله اول یک میلیارد و ۵۶۰میلیون تومان تسهیلات به ۷۷ نفر از عشایر استان پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، فرهمند آقایی صبح چهارشنبه در نشست رئیس سازمان امور عشایر کشور با استاندار بوشهر اظهار داشت: پنج هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر در استان بوشهر زندگی می کنند و ۷۹۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان هم متعلق به عشایر است.

وی با بیان اینکه ۵ طایفه مهم عشایر در ۸ شهرستان استان بوشهر در طول ۷ ماه سال زندگی می کنند، اضافه کرد: جمعیت کل عشایر استان بوشهر ۳۱ هزار نفر است که سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز تولیدی استان بوشهر توسط عشایر تامین می شود.

مدیر امور عشایر استان بوشهر افزود: آبرسانی سیار، مرمت راه‌ها، توزع سیلندر گاز، خرید مولد انرژی خورشیدی و.. از جمله نیازمندی‌های عشایر در استان بوشهر است.

آقایی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه بیمه اجتماعی و بیمه دام عشایر و آموزش عشایر گفت: در این بخش‌های فعالیت های خوبی در دست انجام است که در سال جاری و سال آینده با جدیت دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات بسیج سازندگی در سال گذشته ۳۰۷ میلیون تومان برای عشایر استان هزینه شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد به عشایر استان پرداخت شد و در سال جاری هم در مرحله اول یک میلیارد و ۵۶۰میلیون تومان تسهیلات به ۷۷ نفر پرداخت شده است.

مدیر امور عشایر استان بوشهر ادامه داد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۰۰ نفر از عشایر استان بوشهر برای دریافت تسهیلات معرفی شده است که تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان از کل اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی این تسهیلات به استان ابلاغ شده است.

آقایی با بیان اینکه اعتبارات عشایر استان در مقایسه با سال ۹۴، ۳.۴ برابر شده است، گفت: از محل اعتبارات ملی هم در سال جاری ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص  یافته که ۸۸۶ میلیون تومان از این اعتبار در اختیار استان قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر