شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۳۰۶
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی جم و محمدحسین زاهدی‌فرد داور خوش آتیه استان بوشهر، سفیر المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای این استان شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حسن قلندری در نشست با کارشناسان حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت با تاکید بر برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای اظهار داشت: هدف از المپیادهای ورزشی مدرسه‌ها شناسایی و کشف استعدادهای بالقوه دانش آموزان در رشته‌های ورزشی و هدایت آنها در دوره‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه سلامت جسمانی و تقویت روح نشاط و شادابی نقش مهمی در پیشرفت و تعالی دانش‌آموزان دارد خاطر نشان کرد:افزایش سطح آمادگی جسمانی دانش آموزان، ایجاد انگیزه و افزایش گرایش دانش آموزان به مدرسه، شادابی و نشاط در بین دانش آموزان از جمله هدف‌های المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای است.

قلندری از تعیین سرمربی پارس جنوبی‌جم به عنوان سفیر المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی‌جم و محمدحسین زاهدی‌فرد داور خوش آتیه استان، سفیر المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای استان بوشهر شد.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه این دو چهره سرشناس ورزشی در برگزاری المپیادهای درون مدرسه همکاری خوبی داشته‌اند خاطر نشان کرد:اترویج ورزش همگانی و توسعه آن از اهدافی است که با همکاری تارتار و زاهدی‌فرد در مدارس استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی، تصریح کرد: کمک به اعتلای ورزش آموزشگاهی و استعدادیابی در مدارس استان از فعالیت‌های و علاقه‌های این دو نفر است که آموزش وپرورش استان در این زمینه، از تخصص آنها استفاده می‌کند.

وی بابیان اینکه طرح یاد شده سبب رونق فعالیت ورزشی دانش آموزش شده است افزود: در این ارتباط بیشتر استانهای کشور قهرمانان ملی خود را به عنوان سفیر این المپیاد معرفی کرده‌اند.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش استان با تاکید بر توجه به ترویج فرهنگ ورزش همگانی در تمام سطوح جامعه بیان کرد: قهرمانان ملی در نقش سفیر المپیاد ورزشی دورن مدارس می‌توانند با حضور در مدارس و با هماهنگی مسئولان تعلیم و تربیت به ترویج فرهنگ ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و سبک زندگی سالم برای دانش آموزان بپردازند.

قلندری ضمن اشاره به لزوم توجه خاص به ورزش آموزشگاهی، برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای را در این وسعت زمینه‌ ساز بروز استعدادهای نهفته دانش‌آموزان کشور و استان دانست و گفت: دروازه ورود دانش‌آموزان به ورزش قهرمانی، حضورفعال و پرشور در ورزش آموزشگاهی است.

وی همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن 10 هزار نفر از دانش آموزان در این المپیادها یاد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر