چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۳۲۳
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸

فکرشهر: رئیس شورای پیام‌گذار سلامت شهرستان دیرگفت: با توجه به آلودگی دریا توسط تاسیسات نفت و گاز لازم است حق آلایندگی دریا به شهرهای ساحلی در معرض خطر این تاسیسات پرداخت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی یوسفی در نشست شورای پیام‌گذار سلامت شهرستان دیر اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات اصلی ما بحث آلایندگی‌های نفت و گاز است که سلامت شهروندان حوزه جنوب استان بوشهر را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی افزود: آلودگی‌های صنابع نفت و گاز بسیار خطرناک و موجبات مشکلات تنفسی، ریوی و انواع سرطان‌ها شده است و نفس کشیدن برای اهالی این مناطق با مشکل مواجه ساخته است.

رئیس شورای پیام‌گذار سلامت شهرستان دیر با اشاره به ارتزاق جمعیت بسیار زیادی از ساکنین خط ساحلی جنوب استان بوشهر از دریا اظهار کرد: بسیاری از صیدگاه‌های جنوب استان توسط شرکت‌های نفت و گاز اشغال شده است و امکان صید در این مناطق ممنوع اعلام و صیدگاه‌ها محدود شده است که این مسئله باعث خسارتی برای صیادان و کاهش صید در این مناطق شده است.

وی افزود: علاوه بر کاهش صید به دلیل محدودیت صیدگاه‌ها، متاسفانه سطح وسیعی از دریا تحت تاثیر نشتی‌ لوله‌ها و سکوهای استخراج نفت و گاز آلوده شده که این موضوع نیز تاثیر بسیار نامطلوبی در میزان ذخایر آبزیان که از بهترین نوع آیزیان کشور هستند، داشته است.

یوسفی با بیان اینکه شغل اصلی مردم این منطقه صید و صیادی است گفت: متاسفانه فعالیت‌های صنعت گاز و پیتروشیمی در منطقه جنوب استان بوشهر باعث تخریب زیست‌گاه‌ آبزیان شده و شغل آبا و اجدادی مردمان این منطقه در معرض خطر جدی قرار دارد.

رئیس شورای پیام‌گذار سلامت شهرستان دیر تاکید کرد: برای حفظ ذخایر و بازساری آبزیان، ایجاد زیست‌گاه‌های مصنوعی در بستر مناسب دریا و همچنین تولید و رهاسازی نوزاد آبزیان، لازم است صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اعتباراتی در قالب حق آلایندگی دریا به مناطق متاثر از تاسیسات نفت و گاز اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه همسایگی با تاسیسات عظیم گاز و پتروشیمی تهدیدی است که باید به فرصت تبدیل شود گفت: صنایع شیمیایی باید محیط پیرامونی خود را با برنامه‌ریزی و رعایت استانداردهای محیط زیستی در معرض کمترین آلودگی قرارداده و در راستای جبران خسارات ناخواسته، اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر