پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۳۲۵
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: در آیینی از فیلم مستند به روایت ایرجو ( زنده یاد ایرج شمسی زاده) شاعر و محلی سرای جنوب کشور از بندرگناوه با استقبال پرشور مردم در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس این شهرستان رونمایی و اکران شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نویسنده و کارگردان این فیلم دراین آیین گفت: در این فیلم خاطرات زندگی و اشعار ناب زنده یاد استاد شمسی زاده به روایت ستاره این فیلم که این شاعر برجسته است اکران و بسیاری از ناگفته های خاطرات و زندگانی خود را برای اولین بار با لهجه محلی روایت می کند.

حسن ملک زاده افزود: این فیلم از افتخارات و کارنامه 20 سال فعالیت هنری خود می دانم که برای ساخت آن یک پروسه 3 ساله سپری شده و مدت آن 120 دقیقه است .

این نویسنده و کارگردان گناوه ای گفت: اصلی ترین مرحله فیلم به روایت ایرجو مرحله تدوین آن بود که یک سال تمام طول کشید.

وی از تمام کسانی که در اجرای ساخت این فیلم همکاری کردند تقدیر و اظهارکرد:این فیلم توسط آرت فیلم جنوب تصویربرداری شده و در شهرهای دیگر نیز اکران خواهد شد.

زنده یاد ایرج شمسی زاده متولد 1 مرداد 1321 در سال 56 از دانشگاه تهران در زمینه ادبیات دانش آموخته و سپس به زادگاه خود برگشت و شغل معلمی را انتخاب و در کسوت معلمی بازنشسته شد.

وی که از طلایه داران شعر بومی جنوب و از چهره های نام آشنای شعر و ادبیات استان بوشهر و جنوب کشور است و در شعر محلی ایرجو تخلص می‌کند، در 29 اسفند 1393 بدلیل بیماری سرطان درگذشت و درقطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد. 

اشعار محلی این زنده یاد که برخی با رویکردطنز سروده شده و همچنین سرودن اشعار سیاسی و اجتماعی جزو پررنگ‌ترین سروده‌های این شاعر محسوب می‌شود. 

محبوبیت این شاعر در جنوب کشور، استان بوشهر و به ویژه در بندر گناوه در بین قشرهای مختلف جامعه و توده مردم به عنوان شاعری شاخص پذیرفته شده نشان از تبحر و استعداد وی در سرودن شعر بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر