چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۳۳۷
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: آمار میانگین بیکاری در کشور 12 درصد است که در استان بوشهر 11 و در شهرستان دشتی 15 درصد اعلام شده که باید در شهرستان دشتی جهت ایجاد اشتغال خیلی تلاش کنیم تا این آمار کاهش یابد.

به گزارش فکرشهر از فارس، عبدالکریم گراوند در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران شهرستان دشتی اظهار داشت: در دو روز که اقدام به تودیع و معارفه فرمانداران شروع کردم آنچه برای من بسیار زیبا بود اقبال مردم نسبت به مدیران قبلی بوده که نشان می‌داد مدیران ما برخلاف تحلیل‌ها، ذهنیت‌ها و گمانه‌زنی‌ها، مدیرانی موفقی بوده‍‌ اند.

وی افزود: جایگزینی و جابجایی فرمانداران بر انتخابی که انجام داده‌ام افتخار می‌کنیم زیرا بزرگان از فرمانداران رضایت داشتند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: افتخار می‌کنم در شهرستان علم پرور دشتی حضور پیدا کردم شهرستانی که در حوزه علم و ادب نام و نشانی دارد و برای خودش صاحب‌نام است و علما و بزرگانی که در دامن این خاک پرورش پیدا کردند. شهرستان دشتی افتخار روحانیت و حوزه‌های علمیه هستند و سرمایه بزرگی است که از آن برخوردار است.

گراوند خاطرنشان کرد: در کنار این سرمایه عظیم فرهنگی، تاریخی و پیشینه این شهرستان استعدادهای خوبی در دشتی وجود دارد که بخشی از این استعدادها، تلاش‌ها و اقدامت دولتی توسط فرماندار سابق ترسیم کردند اما شهرستان نیاز به تلاش بیشتری دارد.

وی افزود: برنامه دیدار در شهرستان‌ها را شروع کرده‌ام و با آن نگاه و اقتصاد مقاومتی که تأکید مقام معظم رهبری است در این شهرستان حضور پیدا خواهم می‌کنم و امورات شهرستان را دنبال خواهم کرد.

گراوند یادآور شد: از اقدامات صادقانه دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته تقدیر می‌کنم که با وجود پایین بودن شاخص‌ها ولی اقدامات و خدمات صورت گرفته مایع مباحات است.

وی افزود: در زمان تحویل دولت با رشد منفی 6.5 درصدی با اقتصاد راکد و قفل توسعه مواجه بودیم ولی دولت تدبیر و امید نه‌ تنها خود را از حالت رکود خارج کرد بلکه دولت را در ریل توسعه قرارداد.

گراوند یادآور شد: افتخار می‌کنیم که فرزندان ایران اسلامی و دولت‌مردان این کشور در دولت تدبیر و امید با نگاه مدبرانه، کارهای کارشناسی و عقلانی کشور را نه‌ تنها از آن مسیر نجات دادند بلکه در مسیر توسعه و خدمتگزاری بیشتر و بهتر به مردم قراردادند.

وی افزود: این مستنداتی است که در حوزه اقتصاد وجود دارد و یکی از بحث‌هایی که دشمنان برای ضربه زدن به‌ نظام و انقلاب هدف‌گذاری کرده‌اند حوزه اقتصاد است.

استاندار بوشهر گفت: با رهبری تیزبین مقام معظم رهبری دشمن می‌داند که نفوذ در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در حوزه اقتصاد اگر مراقبت نشود مسیر آسیب‌رساندن به کشور است و دولت تدبیر و امید با عقلانیت درست تشخص داد اگر تورم کشور لحظه‌ای ادامه پیدا کند و رشد اقتصادی در چند سال دیگر تداوم پیدا می‌کرد هجوم بیکاران در بازار کار توان کشور را می‌گرفت.

گراوند خاطرنشان کرد: هرسال حداقل یک‌میلیون نفر به بازار اشتغال اضافه می‌شود و این در حالی است که سالانه حدود 790 هزار نفر در کشور اشتغال ایجاد شده است که این را نباید به پای کم‌کاری دولت گذاشت.

وی افزود: آمار میانگین بیکاری در کشور 12 درصد است که در استان بوشهر 11 و در شهرستان دشتی 15 درصد اعلام شده که باید در شهرستان دشتی جهت ایجاد اشتغال خیلی تلاش کنیم تا این آمار کاهش یابد.

گراوند یادآور شد: دولت جهت‌گیری را در مسیر تضمین امنیت کشور قرار داده و 32 درصد از درآمدهای نفتی کشور در صندوق ذخیره ارزی را تقویت می‌کند.

استاندار بوشهر تأکید کرد: همه گروه‌های سیاسی مراقب باشیم دشمن در کمین است، گرگ‌های درنده‌ای منتظر هستند به بهانه‌های مختلف مشکلاتی برای کشور به وجود آورند.

وی افزود: در استان‌های مختلف کشور 17 میلیون قطعه مرغ برای پیشگیری از شیوع بیماری معدوم‌سازی شد معلوم است مشکل و کمبودی به وجود می‌آید که به حمدالله این مشکل حل شد.

گراوند گفت: کسانی که به‌ نظام، انقلاب، امام، شهدا و به ایران علاقه دارند باید مراقب باشند حرف و گفتارمان جهت امید در جامعه باشد دولت با همه مشکلات و سختی‌ها دارد کار می‌کند و نمونه آن گازرسانی به روستاها، در حوزه ورزش، آب‌ و خاک، راه‌ها و حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است این در حال است که دولت سخت‌ترین دوران مالی خود را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: دولت بدون تردید در همه حوزه‌ها در کشور فعالیت می‌کند و باید همه کنار هم‌دست در دست هم و سعی کنیم خدمات انجام‌گرفته توسط دولت را برجسته و به مردم بیان کنیم.

استاندار بوشهر گفت: رسانه ملی وظیفه دارد در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی اقدامات مثبت نظام را به تصویر بکشد، امروز اسم دولت تدبیر و امید است اما آن چیزی که می‌ماند به نام نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و حکومت دینی است و هم با کمک کنیم و با انسجام، برادری و اتحاد کشور را جلو ببریم.

وی افزود: مردم مشکلاتی دارند، مطرح کردند اما دشمنان آمدند و شعارها را به سمت اساس نظام بردند، سیاه نمایی و ساختارشکنی کردند و این‌که خواسته مردم نبود زیرا مردم می‌آیند خواسته خود را مطرح می‌کنند و نیروهای انتظامی، بسیج و سربازان گمنام امام زمان (عج) با کمال احترام و آرامش به اغتشاشات خاتمه دادند.

وی با بیان این‌که تفرقه و مأیوس کردن مردم روزنه ورود دشمنان به این کشور است اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با تمام وجودش در راستای سیاست‌های ترسیم‌شده مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی نظام و چشم‌انداز کشور در حال حرکت است و باید همه‌کسانی که به این نظام علاقه‌مند هستند مراقب باشیم در دامن نیفتیم.

گراوند گفت: تضعیف کردن قوای کشور هنر نیست، ضعف و اشکال وجود دارد ولی تخریب اعتماد مردم به قوای نظام خدمت به‌ نظام و انقلاب نیست.

وی با اشاره به این‌که نباید مردم را از نظام ناامید کرد اضافه کرد: قوه قضائیه و دستگاه اجرایی در حال خدمت به مردم هستند، قبول هم داریم اشکال هم وجود دارد که باید با تدبیر رفع شود.

گراوند یادآور شد: اگر ایران، امام، رهبری، نظام، انقلاب و شهدا را دوست داریم مراقب باشیم میز خطابه‌ها، گفتار، قلم، زبان و نوشتار ما باید در جهت تقویت بنیان‌های این انقلاب باشد در غیر این صورت انحراف است.

وی با بیان این‌که تقویت دولت، تقویت نظام است افزود: در سال 90 تخصیص اعتبارات به 18 درصد رسید و پروژه‌ها راکد ماند ولی دولت در سال گذشته 74 درصد اعتبارات استان بوشهر تخصیص‌ داد و هدف دولت این است تا چرخ توسعه کشور متوقف نشود.

گراوند با اشاره به جابجایی فرمانداران گفت: هدف از تغییرات این است که از ظرفیت، شایستگی، توانمندی و موفقیت آن‌ها در جای دیگر استفاده شود و این‌یک اصل مدیریتی است.

وی به گزینه انتخابی فرمانداران اشاره کرد و افزود: اگر جایی به نتیجه نرسم انتصاب صورت نمی‌گیرد، استانداری هستم که بر اساس اعتقاداتی کار می‌کنم تا روزی که استاندار باشم به اعتقاداتی که دارم پایبند خواهم ماند.

گراوند گفت: بحث تغییر، ایجاد انگیزه است همان‌طور که عید نوروز خانه‌تکانی می‌کنیم اینجا هم نیاز است تا حال و هوا عوض شود و انگیزه در نیروها ایجاد شود و یکی از اهداف ایجاد انگیزه و رشد در بین نیروهاست.

استاندار گفت: شعار دولت بر مبنای قانون است و مبنای انتصاب فرمانداران قوانین خدمات کشوری و دستورالعمل‌های مقام عالی وزارت است و جز این‌ها حرکت نخواهم کرد.

وی افزود: تغییرات فرمانداران تصمیم مدیریت ارشد استان بوده و تصمیم خودم بوده و در هیچ شهرستانی بدون دلیل انجام نداده‌ام.

گراوند گفت: وظیفه‌داریم جهت جلسه معرفی فرمانداران با نمایندگان تماس بگیرم و رسماً اعلام می‌کنم، انتصاب نادری به‌ عنوان فرماندار شهرستان دشتی تصمیم شخصی خود بنده به‌عنوان استاندار بوده است اما نماینده محترم شهرستان به تصمیم بنده احترام گذاشته که از دکتر شهریاری تشکر می‌کنم.

وی افزود: در انتصاب فرمانداران با همه صحبت می‌کنم و نهایت باید به یک نتیجه برسم و بین خود و خدای خودم و انتصابم در جهت رضایت خداوند و مردم بوده است.

 گراوند تأکید کرد: باید از مدیری در شهرستان دشتی استفاده می‌کردم که بتواند کار را انجام دهد که بعد از چهار سال سر خود را بالا بگیرم و فردای قیامت پاسخی به انتصاب خود داشته باشم.

وی افزود: حق طبیعی استاندار است که همراهان خود را انتخاب کند و قانون نیز این اختیار را داده است و انتصابی که انجام داده‌ام تا روزی که هستم از این انتصاب دفاع خواهم کرد و تا زمانی که به حجت شرعی نرسم انجام نمی‌دهم.

گراوند یادآور شد: در مسیر ادامه خدمتم جز این‌که احساس کنم حق است و در مسیر رضایت مردم است عمل کنم و آنچه برای من می‌ماند عمل من است.

وی از خدمات صادقانه مهرجو فرماندار سابق شهرستان دشتی تقدیر کرد و اضافه کرد: اعلام کرده‌ام که ادامه خدمت مهرجو در شهرستان دشتی هیچ مشکلی ندارد زیرا آدم سالم، پیگیر و جدی است و در جهت خدمات صادقانه دولت پایبند بوده است.

گراوند گفت: حسینی فردی پیگیر، زحمت‌کش، شایسته، توانمند هستند که در شهرستان جم به‌ عنوان فرماندار انتخاب کردم.

استاندار بوشهر تأکید کرد: من در مسیر انتخابم مدیران وفادار به دولت انتخاب خواهم کرد و نادری یکی از نیروهای توانمند، قوی و پایبند به برنامه‌های دولت تدبیر و امید و مردم عسلویه از این مدیر رضایت داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر