سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۳۴۸
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۱

فکرشهر: معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: بیش از 80 هزاراثر فرهنگی شهدا و ایثارگران استان بوشهر گردآوری‌شده است.

به گزارش فکرشهر، سید محسن موسوی در آیین تشییع حاج محمد پور‌محمد پدر شهیدان عبدالرضا (جاویدالاثر) و صدر الله پور محمد در روستای چهله شهرستان دشتی، اسناد مربوط به شهدا و ایثارگران را میراث فرهنگی رزمندگان عنوان کرد و افزود: این اسناد باید ثبت و ضبط شده و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ضبط و ثبت خاطرات پانصد نفر از والدین شهدا و ایثارگران استان بوشهر صورت گرفته و بیش از 80 هزار آثار فرهنگی شهدا و ایثارگران گردآوری‌شده است.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خاطرنشان کرد: برگزاری سالانه 400 یادواره شهدا در شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان بوشهر از دیگر اقدمات این اداره کل در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم و به‌ویژه قشر جوان است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌های فرهنگی و هنری  مختلف در استان تصریح کرد: طرح شاهد در 30 مدرسه شاهد استان بوشهر اجرا شده و خدمات آموزشی به 2هزار و 700 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه‌ شده است.

موسوی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی و کتاب‌خوانی در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری و اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی و ورزشی از دیگر خدمات معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر