جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۳۷۲
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: جشنواره مجسمه‌های شنی با حضور مردم و مسئولان در ساحل زیبای بندرگناوه برگزار شد و ۴۶ نفر در قالب ساخت حجم‌های شنی با طرح‌ها و ایده‌های مختلف با هم رقابت کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه در حاشیه این جشنوار اظهار داشت: شهرستان گناوه با داشتن سواحل ماسه‌ای و کم نظیر از پتانسیل بسیاری در زمینه جشنواره‌های آبی و مجسمه‌های شنی برخوردار است.

رحمان عمادی گفت: در این میان ساحل بندر گناوه به دلیل طول بسیار و ماسه‌ای بودن آن در سراسر ایران زمین شناخته شده است و هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر ایران به این بندر و تماشای ساحل زیبای آن می‌آیند.

عمادی تصریح کرد: باید همگان به این نکته واقف باشیم که این ساحل و دریای بی نظیر آن متعلق به همه ایرانیان است و باید در حفظ و حراست از زیبای های آن بکوشیم.

وی خاطرنشان ساخت: ورزشکاران این شهرستان نیز همگام با سایر اقشار این بندر کهن در برنامه‌های فرهنگی از جمله پاکسازی ساحل و ... مشارکت فعال دارند و همواره از پیشگامان این برنامه ها هستند که گاهی خود متولی این برنامه‌ها بوده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه گفت: اعتقاد دارم برگزاری چنین جشنواره‌هایی در بندرگناوه در جذب و ماندگاری گردشگر نقش به سزایی می‌تواند ایفا کند.

گسترش برنامه‌های فرهنگی و هنری

رئیس شورای شهر گناوه اظهار داشت: از اینکه این جشنواره مورد استقبال گردشگران و شهروندان گناوه قرار گرفته است، خوشحالیم و این مایه دلگرمی من و سایر اعضای شورای شهر گناوه است.

روح الله ملک زاده از تداوم برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح شهر گناوه خبر داد و گفت: در مدتی که از آغاز فعالیت شورای جدید شهر گناوه گذشته فعالیت‌های فرهنگی خوبی داشته‌ایم و همچنین برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در آینده خواهیم داشت.

ملک‌زاده تصریح کرد: تمام تلاش خود را در مجموعه شورای شهر گناوه برای رضایت شهروندان به کار بسته و خواهیم بست و رویکرد این دوره شورای شهر گناوه نیز رویکردی فرهنگی هنری است.

رقابت ۴۶ نفر در ساخت مجسمه

مسئول فرهنگی و روابط عمومی شهرداری بندرگناوه نیز در آئین تقدیر از برترین های جشنواره فرهنگی مجسمه های شنی بندرگناوه اظهار داشت: این جشنواره با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و ۴۶ شرکت کننده در آن به رقابت پرداختند.

سجاد ابراهیمی گفت: در پایان این رقابت هنری که با داوری دوستان کارشناس حوزه هنر و معماری صورت گرفت، به ۱۰ نفر برتر از شرکت کنندگان و یک نفر نیز جایزه ویژه بخش کودک هدایای نقدی اهدا شد.

ابرهیمی متذکر شد: در برگزاری این جشنواره فرهنگی اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه و انجمن بازی های بومی محلی گناوه نیز همگام و همراه ما بوده و مشارکت داشتند.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی با کمک هنرمندان گناوه و کارشناسان مرتبط نظیر جشنواره مجسمه های شنی از جمله فعالیت های فرهنگی شهرداری بندرگناوه در سال جاری است که امیدوارم بتوانیم همواره در این مسیر با یاری شورای شهر گناوه و شهروندان گناوه ای گام برداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر