پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۴۲۰
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶

فکرشهر: یادواره ۲۵ شهید دانش آموز شهرستان دیر با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان و دانش آموزان در آموزشگاه شاهد شهیده سمنبر عالیپور برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، امام جمعه موقت دیر ظهر یکشنبه در یادواره ۲۵ شهید دانش آموز شهرستان دیر گفت: پیوند علم، معنویت و شهادت پیوند مبارکی است که یک انسان می تواند به آن دست یابد.

حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی با بیان اینکه شهدای دانش‌آموز در تمامی عرصه‌ها برای همه اقشار جامعه به ویژه دانش‌آموزان الگو بوده اند، افزود: شهدای دانش‎آموز دفاع از مملکت، دین و ارزش‌های دینی و جهاد را مقدم بر تحصیل دانسته و با نثار خون خود در مقابل دشمنان ایستادند.

بحرانی با بیان اینکه عزت، آبرو، استقلال و امنیت کشور از برکت خون پاک و صبوری خانواده معظم شهداست، گفت: اقتداری که امروز نظام اسلامی ما توانسته در دنیا به آن دست یابد، به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب حاصل شده است.

امام جمعه موقت دیر با تاکید بر شناخت مقام والای شهدا و انتقال آن به نسل های آینده، اظهار داشت: دشمن امروز برای انحراف نسل جوان و انقلابی ما دست به تهاجم فرهنگی زده است که برگزاری این یادواره می تواند مانع از به ثمر رسیدن اهداف آنان باشد.

آشنایی دانش‌آموزان با افکار شهدا

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستات دیر گفت: هدف از برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در مدارس،آشنایی دانش آموزان با افکار و اندیشه‌های شهدا است.

اسماعیل مختار زاده با بیان اینکه چراغی که امروز توسط شهدا در جامعه روشن شده است یقینا هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد، افزود: با توجه به نیاز جامعه دانش آموزی برای الگوبرداری از قهرمانان و اسوه‌های حقیقی، برگزاری چنین یادواره‌هایی آن هم با مشارکت دانش آموزان سبب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان آنها می‌شود.

مختارزاده از برگزاری یادواره شهدای فاطمیون در شهرستان دیر خبر داد و اظهار داشت: این یادواره با حضور دانش آموزان افاغنه در اردیبهشت ماه و بنام یادواره شهدای فاطمیون برگزار خواهد شد.

ترویج فرهنگ ایثار

مدیر آموزشگاه شاهد شهیده سمنبر عالیپور نیز در این مراسم گفت: هدف از اجرای این یادواره تجلیل و تکریم شهدا، خانواده معظم آنان و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در دانش آموزان است.

موسوی افزود: دانش‌آموزان رزمنده با نثار جان خود عظمت و اقتدار و امنیت نصیب کشور کردند.

تجلیل از خانواده های معظم شهدا، اجرای سرود مدافعان حرم توسط دانش آموزان دختری، دکلمه، قرائت وصیت نامه شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر