جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۴۳۵
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹

فکرشهر: رئیس صنعت، معدن وتجارت شهرستان جم از اجرای طرح جلوگیری از فروش کالای دخانی غیرمجاز و قاچاق در شهرستان جم خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اکبر حسینی صبح دوشنبه در حاشیه اجرای طرح نظارتی اصناف اظهار داشت: بازرسی و نظارت مستمر و بازرسی از واحدهای صنفی ذیربط با همکاری اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی، به منظور جلوگیری از فروش کالای دخانی غیر مجاز و قاچاق در حال انجام است.

حسینی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ مورد بازرسی در قالب گشت مشترک از واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای دخانی در شهرستان انجام گرفته که منجر به کشف و ضبط ۵۰ هزار و ۳۲۰ نخ سیگار قاچاق به ارزش ۶۳ میلیون ریال شده و برای انجام اقدامات بعدی به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

وی اضافه کرد: با عنایت به ماده یک قانون انحصار دخانیات و تبصره ماده ۷ قانون کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، توزیع و فروش فرآورده‌های دخانی از سوی اشخاص فاقد مجوز پروانه فروش ممنوع و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

رئیس صنعت، معدن وتجارت شهرستان جم افزود: دارندگان پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی خوار و بار فروشان و سوپر مارکت داران که اقدام به فروش کالای دخانی می‌کنند ملزم به داشتن پروانه خرده‌فروشی کالای دخانی که توسط اتحادیه صنف مربوطه صادر می‌شود هستند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی با شماره ۱۲۴ واحد رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان تماس گرفته یا به صورت حضوری به این اداره مراجعه و گزارشات مربوطه را برای بررسی و رسیدگی لازم اعلام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر