سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۴۷۱
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به کمبود مربی بهداشت در استان گفت: هر ۷۵۰ دانش‌آموز در استان بوشهر یک مربی بهداشت دارند.

به گزارش فکرشهر، حسن قلندری ظهر سه‌شنبه در جمع مربیان و معاونان پرورشی و تربیت بدنی و مشاورین آموزش و پرورش شهرستان دیر اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی کارآمد و انسان‌سازی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش به‌ویژه مربیان پرورشی و تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه  برای ساختن آینده هیچ راهی جز وفاداری به آرمان هایمان نداریم، اضافه کرد: معلمان ما بدون هیچ چشم داشتی و در واقع مجاهدانه در حوزه فرهنگ و سلامت دانش آموزان تلاش می‌کنند.

به نوشته ی مهر، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: خانواده‌ها با تغییر سبک زندگی خود و اهمیت قائل شدن برای فرزندانشان باید آموزش و پرورش را در تربیت نسل آینده یاری دهند.

وی افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی طرح‌های مختلفی مانند مدارس عاری از خطر، مهارت‌های مقابله‌ای، کارگاه‌های آموزشی، جشنواره نوجوان سالم و خانه و خانواده و مدرسه برای پیشگیری برگزار کرده‌ایم که اکثر این طرح‌ها بومی شده طرح‌های کشورهای پیشرفته بوده و استاندارد است.

تغییر سبک زندگی دانش‌آموزان

قلندری درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت و پیشگیری خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما تغییر سبک زندگی دانش آموزان و روی آوردن آنها به سمت زندگی سالم است که طرح صبحانه سالم، وارنیش فلوراید و پدیکلوز در این راستا اجرا می شود.

وی ادامه داد: از ۲۱۴ هزار دانش آموزی که در استان وجود دارد، سهم هر ۷۵۰ دانش آموز یک مربی بهداشت می‌شود و با توجه به این آمار با کمبود ۲۰۰ مربی بهداشت در استان مواجه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه طی چهار سال گذشته ۴۰ مدرسه دارای چمن مصنوعی شده‌اند، عنوان کرد: با طرح مصوب شده فرمانداران موظف هستند هر ساله در کمیته برنامه‌ریزی برای اجرای چمن مصنوعی در ۳ تا ۴ مدرسه شهرستان‌ها بودجه تخصیص دهند.

وی یاد آور شد: نرخ پوشش مسابقات دانش آموزی در استان به سه هزار نفر رسیده است که کار بزرگی  قلمداد می‌شود.

مربیان پرورشی در جبهه مقدم فرهنگی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: پایه واساس تمام فعالیت های آموزش و پرورش بر مبنای تربیت دینی و اعتقادی است که همراهی وهمگامی مربیان حوزه پرورشی و تربیت در این راستا بسیار چشمگیر است.

احمد عبدالله زاده افزود: مربیان پرورشی در جبهه مقدم فرهنگی معلمان قرار دارند و به تعهدات خود دلسوزانه عمل می کنند.

رسالت معلم انسان سازی است

معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: رسالت معلمی انسان سازی است و علی رغم مشکلات فراوان و تنگناهایی که با آن مواجه هستیم کارهای بزرگی انجام گرفته است.

اسماعیل مختار زاده افزود: در حوزه تربیت بدنی  مسابقات و کارگاه های آموزشی و اعزام های متعدد داشته‌ایم و در بحث پرورشی نیز برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، قصه‌گویی خلاق و برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری و اردوهای راهیان نور برگزار  شده است.

وی مشاورین را چشمان بینای حوزه پرورشی دانست و بیان کرد: برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر، فضای مجازی و شناسایی مدارس در معرض آسیب با جدیت دنبال  می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر