شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۴۸۶
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: رصد آسیب های اجتماعی با هدف پیگیری کارشناسانه و دقیق این مشکلات در این استان آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: در این فرایند آمار و وضعیت آسیب های اجتماعی مختلفی ازجمله طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی توسط اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از دستگاه های ذیربط جمع آوری و طبقه بندی می شود تا زمینه اجرای مطلوب برنامه های پیشگیرانه مرتبط با آنها طراحی و اجرا شود.

وی اضافه کرد: در ارتباط توجه به حوزه پیشگیری از اعتیاد باید در اولویت قرار گیرد و جامعه هدف با تبعات آلوده شدن به مواد مخدر بیش از پیش آشنا شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: بهره جستن از طرح‌های علمی و پژوهشی با همکاری دانشگاه‌ها در زمینه پیشگیری از مواد مخدر امری اجتناب ناپذیر است که در قالب فعالیت های مرکز رصد آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد.

وی یادآور شد: رصد شناسایی آسیب‌های اجتماعی به عنوان پایلوت کشوری در استان بوشهر با هدف پیگیری کارشناسانه و دقیق آسیب‌های اجتماعی فعال شده که نقشی مهم در عرصه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد دارد.

گراوند همچنین با تاکید بر تشویق روستاهای عاری از آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر اظهار داشت: در این ارتباط روستاهایی که از آسیب اعتیاد و مواد مخدر پاک هستند مورد تشویق قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه رویکردهای مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیرانه باشد اظهار داشت: در عرصه مبارزه با مواد مخدر باید همراه با نگرش پیشگیری باشد تا در رفتارها و ناهنجاری‌ها اثرگذار باشد.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به توسعه برنامه‌های گوناگون در عرصه نشاط اجتماعی تاکید کرد و گفت: در این فصل باید از موقعیت آب و هوایی مناسب استان بوشهر برای توسعه ورزشهای همگانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر برای نشاط اجتماعی خانواده‌ها بهره گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: براساس ابلاغ وزیر ورزش و جوانان به استان‌ها برای کاهش آسیب های اجتماعی اماکن ورزشی در روستاها و شهرهای استان بوشهر به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار می‌گیرد.

ارسطو ترکمان منش اظهار داشت: این طرح می تواند در پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان استان تاثیر بسزایی ایفا کند و از میزان آسیب هایی که در معرض آنها قرار می گیرند، بکاهد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر