جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۶۷۹
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال 48 هزار تن گوجه‌فرنگی از استان بوشهر به کشورهای عراق، افغانستان، قطر و روسیه صادرشده است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، محمدتقی منوچهری در نشست شورای اداری شهرستان دشتی با اشاره به تولید سالانه یک میلیارد قطعه نشاء گوجه فرنگی در استان بوشهر افزود: بیشتر این نشاءها در شهرستان دشتی تولید می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: از حدود 124 هکتار گلخانه در استان بوشهر  82 هکتار آن در شهرستان دشتی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر استان تصریح کرد: توسعه گلخانه‌ها و کشت محصول در محیط‌های کنترل‌شده، پرورش ماهی در قفس و میگوی متراکم در اولویت برنامه‌های این سازمان در استان بوشهر قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر 3 هزار و 500 هکتار از اراضی توسعه‌ای مزارع میگو در گناوه و بوشهر مطالعه اولین شهرک کشاورزی پرورش میگو در شهرستان دشتی نیز انجام شده و اعتبار آن تخصیص یافته است.

منوچهری با بیان اینکه استان بوشهر بیشترین تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل در کشور را دارد خاطرنشان کرد: در برخی سال‌ها عرضه این محصول بیش از تقاضای آن در بازار است که در نتیجه باعث افت شدید قیمت آن می‌شود.

وی با بیان اینکه صادرات محصول گوجه‌فرنگی از جمله حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزان است اضافه کرد: امسال تاکنون 420 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع کشاورزی استان برداشت شده که 48 هزار تن آن به کشورهای عراق، افغانستان، قطر و روسیه صادرشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: همچنین تاکنون 37 هزار تن گوجه‌فرنگی درجه سه به کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی در استان تحویل‌شده است.

وی با اشاره به وضعیت بحران آب در استان بوشهر گفت: از 13 هزار حلقه چاه در این استان حدود 5 هزار حلقه غیرمجاز است که ضربه بزرگی به منابع آب زیر زمینی زده است.

منوچهری تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های آب کشاورزی، تغییر الگوی کشت و آبیاری تحت فشار از جمله طرح‌هایی است که تاثیر زیادی در کاهش مصرف آب دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اعتبارات آب‌وخاک از 25 میلیارد تومان در سال گذشته به 77 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر