شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر: یک سال پیش بود که مدیرعامل تامین اجتماعی کشور، کلنگ احداث پلی کلینیک تامین اجتماعی برازجان را با حضور مسئولین کشوری و دشتستانی، به زمین زد؛ کلنگ طرحی که چندین سال شهروندان برازجان و دشتستان، به زمین خوردنش را انتظار داشتند؛ کلنگی که در همان زمان نیز، دکتر سید تقی نوربخش، بر زمین خوردنش را در نتیجه ی اصرار نماینده ی دشتستان عنوان کرده بود و گفته بود...
کد خبر: ۴۰۷۵۱
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: یک سال پیش بود که مدیرعامل تامین اجتماعی کشور، کلنگ احداث پلی کلینیک تامین اجتماعی برازجان را با حضور مسئولین کشوری و دشتستانی، به زمین زد؛ کلنگ طرحی که چندین سال شهروندان برازجان و دشتستان، به زمین خوردنش را انتظار داشتند؛ کلنگی که در همان زمان نیز، دکتر سید تقی نوربخش، بر زمین خوردنش را در نتیجه ی اصرار نماینده ی دشتستان عنوان کرده بود و گفته بود اين پروژه در برنامه هاى آتى سازمان بوده و قرار نبوده در آن برهه ی زمانی اجرایی و آغاز شود.

به گزارش فکرشهر، به نظر می رسد این پروژه با وجود کلنگ زنی مانده تا در زمان خود اجرایی شود چرا که با گذشت یک سال از کلنگ زنی، این کلینیک اجرایی نشده است و هیچ خبری هم از اجرای آن و یا دلایل عدم اجرایش نبوده تا در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان که روز شنبه ـ 7 بهمن ماه 96 ـ محمدباقر سعادت ـ نماینده مردم دشتستان در مجلس ـ گفت: «اگر من امتیازی می آورم، شهرداری ها باید موافقت کنند»؛ سخنی که به نظر می رسد اشاره ای تلویحی نیز به کلینیک تامین اجتماعی برازجان داشته است.

همه ی همکاری های شهرداری برازجان
اما شهردار برازجان این سخن را قبول ندارد و معتقد است که تا آن جایی که می توانسته با مساله کنار آمده و برای حل موضوع و اجرای این کار عام المنفعه، کوتاه آمده ولی نمی تواند حق مردم را به تاراج دهد.

محمدحسن محمدی درباره ی جزییات احداث این درمانگاه و مشکلاتی که بین تامین اجتماعی و شهرداری برازجان وجود دارد، به «فکرشهر» گفت: جریان ساخت و ساز پلی کیلینک تامین اجتماعی برازجان، حدود  5 ـ 4 ماه پیش از سوی خود آقای خسروانی ـ مدیرکل تامین اجتماعی استان ـ با ما مطرح شد.

وی توضیح داد: آقای خسرانی در دیداری که در تامین اجتماعی برازجان برای موضوع مطالبات شهرداری با ما داشتند، گفتند که ما داریم درمانگاهی را در برازجان احداث می کنیم و شما بیایید عوارض این درمانگاه و همچنین عوارضی که به خاطر ساخت و سازها در این ساختمان انجام شده و مجوز ندارد را حساب کنید تا با مبلغی از بدهی تان کم شود و ما هم گفتیم خب این راهی است ولی اگر راه دیگری هم باشد، که ایشان گفتند راه دیگری نیست و ما هم پذیرفتیم چون به نفع شهر و مردم شهر هم بود؛ چرا که تامین اجتماعی حدود 10 میلیارد تومان از ما طلب دارد و روزانه به این مبلغ، سود هم اضافه می شود و ما هم قادر به پرداخت این سودها نیستیم و بهتر بود که تعامل انجام شود و حداقل سود کمتری پرداخت شود. 

شهردار برازجان ادامه داد: چند وقت بعد، آن ها نقشه و طرحشان را آوردند و کارشناسان ما نیز بررسی کردند و مبلغ عوارض درمانگاه جدید حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان شد؛ آقای نماینده ی محترم شهرستان و همچنین آقای فرماندار گفتند که اگر می توانید این مبلغ را تا جایی که قانون اجازه می دهد کم کنید چرا که این درمانگاه، یک کار عام المنفعه است؛ ما هم گفتیم خب کار ما هم خدمات عمومی و عام المنفعه است؛ ما چیز خاصی از آن ها نمی خواهیم، فقط قرار است این مبلغ را از آن بدهی ما کم کنند که سود کمتری بخورد و ما پرداختمان به تامین اجماعی کم تر شود؛ با این حال، ما نشستیم و باز هم بررسی کردیم و مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان را به 930 میلیون تومان کاهش دادیم.

مهندس محمدی افزود: با این حال باز هم گفتند زیاد است و ما نشستیم با حضور آقای فرماندار، آقای نماینده  محترم مجلس، آقای پورحکیم ـ مدیر درمان تامین اجتماعی استان و آقای معاون عمرانی فرمانداری و البته حضور تلفنی آقای خسروانی که قرار بود در جلسه باشد ولی تهران بود، موضوع را بررسی کردیم. در آن جلسه، دو راه حل پیشنهاد شد؛ یک راه این بود که 350 میلیون تومان را پرداخت کنند و مابقی را بگذاریم برای پایان کار و گزینه دوم هم این بود که کل 930 میلیون تومان را از آن مبلغ بدهی ما کم کنند که آقای خسروانی ـ تلفنی ـ گفتند که راه دوم را می پذیرند و کافی است که شهرداری به ما نامه بزند و موضوع را مطرح کند و بگوید که این قدر طلبکاریم؛ ولی آقای سعادت ـ نماینده مجلس ـ و آقای پورحکیمی گفتند که ممکن است سازمان کشوری مخالفت کند و ایراد بگیرند. آقای خسروانی گفتند که من تهرانم و الان صحبت می کنم و اطلاع می دهم که ایشان مجددا تماس گرفتند و گفتند مشکلی نیست و ما می پذیریم و راضی به ضرر شهرداری هم نیستیم و...، کافی است که شهرداری نامه بزند و اعلام طلب کند و ما هم این مبلغ را از مطالبات شهرداری کم می کنیم.

شهردار برازجان توضیح داد: ما هم خوشحال شدیم که می توانیم این مبلغ را خرج مبلمان شهری کنیم و به جای پرداخت به تامین اجتماعی، خیابانی را آسفالت کرده و یا مبلمانی را تغییر دهیم و... و لازم نیست از حق مردم بگذریم. آن جلسه به خیر و خوبی تمام شد و ما هم راضی بودیم که حداقل یک میلیارد از بدهی شهرداری به تامین اجتماعی کم می شود و سود کمتری به آن می خورد و جلسه هم با سلام و صلوات تمام شد. آن ها هم از شهرداری تشکر کردند، چرا که هر شهرداری باشد دلش می خواهد حتی اگر شده 50 میلیون تومان هم باشد به حسابش بیاید تا کاری انجام دهد و مردم ببینند ولی من گفتم این کار بهتر است چرا که از بدهی و سودهای بعدی آن کم می کند. ولی چند وقت بعد، تامین اجتماعی اعلام کرد که نمی تواند این مساله را انجام دهد و....

محمدحسن محمدی ادامه داد: دوباره با حضور شورای شهر برازجان و حضور آقای مهندس چابک که مسئول خانه سازی تامین اجتماعی است و از شیراز آمده بود، جلسه ای با ما منعقد کردند. آقای مهندس چابک گفت کاری کنید که باقیات الصالحات باشد و...؛ گفتم خب ما که تا الان حسابی با شما کنار آمده ایم، دیگر چه باید کرد؟ گفتند ما حدود 100 تومان می توانیم پرداخت کنیم. نامه ای به ما بزنید با مبلغ 100 میلیون تومان که ما پرداخت کنیم و مابقی نیز برای تهاتر شما باشد که پایان کار تهاتر شود و به عنوان طلب شما بماند. با این که این مساله ممکن است برای من به عنوان شهردار مشکل ایجاد کند، ولی به خاطر کار مردم این را پذیرفتم. فردای آن روز، نامه ای به آن ها زدم با مبلغ 93 میلیون تومان و مابقی را نیز که مبلغ 830 میلیون تومان بود، در نامه ای دیگر به سازمان تامین اجتماعی بوشهر اعلام کردیم که از شما طلب داریم. گفتیم این مبلغ را بدهید تا ما حتی به شما پروانه ساخت بدهیم!! 

کاری عام المنفعه تر از شهرداری هست؟
شهردار برازجان در ادامه با اشاره به سخنان محمدباقر سعادت در نشست شورای اداری دشتستان، عدم همکاری خود و مجموعه ی شهرداری با سازمان را رد کرد و به «فکرشهر» گفت: اگر تامین اجتماعی نمی خواهد کار کند خب بگوید نمی خواهد؛ خب شهرداری ها چگونه باید همکاری کنند؟؟ حق مردم را که نمی شود به تاراج داد. خود تامین اجتماعی از یک ریال حقش نمی گذرد، من یک ماه بیمه را پرداخت نکنم، حساب را می بندند و یا دفترچه ی کارگران زحمتکش و محروم ما را تمدید نمی کنند ـ هر چند خوشبختانه در سال 96 با تعاملی که داشته ایم، این اتفاق رخ نداده ـ ولی معمولا انجام می شود. 

وی ادامه داد: درست است که کار آن ها عام المنفعه است ولی مگر عام المنفعه تر از کار ما هم هست؟؟ ما که آشغال های مردم را جمع می کنیم؛ مگر از این عام المنفعه تر هم هست؟ شورای شهر هم در جریان این موضوع بوده ولی این که گفته می شود شهرداری همکاری نمی کند، درست نیست. نمی شود که هیچ نگرفت و به رایگان از حق مردم بگذریم. ما تا آخرین لحظه هم همکاری کردیم. یک خانه ی معمولی هم عوارضش 100 میلیون تومان می شود و ما برای این درمانگاه با این مبلغ کم هم موافقت کردیم. 

وی اضافه کرد: در سومین جلسه با این مساله موافقت شد و همه هم پذیرفتند و این که دوباره توپ را به زمین شهرداری بیندازند، اصلا درست نیست؛ چرا که ما با کم ترین مبلغ موافقت کرده ایم.

شهرداری با ما همکاری کرده است
در همین زمینه، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز در این باره به «فکرشهر» گفت: یک سری مسایلی بین ما و شهردارری بود که یک راهکار بینابینی برای آن پیدا کردیم و هم شهرداری و هم اعضای شورا همکاری کردند و کار هم انجام شد و دو سه هفته ی پیش راهکار بینابینی که دو طرف راضی باشند مطرح و مورد توافق قرار گرفت.

ابراهیم پورحکیمی افزود: ولی دو روز پیش یک مساله ی مالی داخلی ایجاد شده؛ مصوبه ی ساخت درمانگاه  مربوط به سال  85 است و چون قدیمی است، مساله ای را بین امور مالی و خانه سازی سازمان ایجاد کرده که امیدواریم به زودی حل شود و پیمانکار، کارگاه را تجهیز کند. این مساله از طرف استان تقریبا حل شده است ولی تا وقتی پایه ی کار بالا نرود من نمی توانم بگویم کار اجرایی شده است.

اجرای کلینیک برازجان، بعد از حل یک مساله داخلی سازمان
وی با تقدیر از همکاری شهرداری و شورای شهر برازجان در پاسخ به این سوال که از کی دقیقا اجرای این کلینیک را آغاز می کنید نیز توضیح داد: هفته ی قبل به پیمانکار گفته ایم که بیاید تجهیز کند، ولی مشکل اداری که عرض کردم، پیش آمده؛ این مشکل چون چندین پروژه را درگیر کرده در کل کشور، احتمالا به زودی حل می شود ولی من نمی توانم زمان دقیقی اعلام کنم؛ بعد از حل این مشکل درون سازمانی، کارگاه تجهیز شده و در مدت 2 سال پلی کلینیک احداث خواهد شد.

افزایش مساحت پلی کلینیک برازجان به 4300 مترمربع
دکتر پورحکیمی ادامه داد: من معتقدم که بهتر است کار با 3 ماه تاخیر آغاز شود ولی کارشناسی و ماندگار باشد؛ در همین زمینه، گفتم پلی کیلینیک تخصصی در مساحت 2500 مترمربع جوابگوی این حجم از خدمات نیست؛ با این که طرح در دو فاز هم پیش رفته بود، در چندین جلسه نشستیم و تغییراتی ایجاد کردیم و مساحت را به حدود 4300 مترمربع افزایش دادیم؛ یک بخش برای بستری بیماران موقت قرار دادیم و حدود 15 اتاق پزشک داریم و بخشی برای بیماران سرپایی و...؛ این تغییرات با نظر کارشناسی انجام شده است و مساحت این پلی کلینیک الآن حدود مساحت بیمارستان مهر است و این مرکز ماندگار خواهد بود.

وی درباره اعتبار اجرای این پروژه نیز گفت: اعتبار اولیه آن، 12 میلیارد تومان است و از زمانی که تجهیز کارگاه صورت بگیرد، حداکثر در زمان 2 سال به بهره برداری خواهد رسید.

جنرال شدن بیمارستان مهر برازجان در مصوبات سال 97
این مسئول درباره ی جنرال شدن بیمارستان مهر برازجان نیز گفت: کارهای کارشناسی جنرال شدن بیمارستان مهر برازجان انجام شده و بخش الحاقی آن که شامل بخش اورژانس است و بستری، مصوب شده و جایگذاری آن نیز تعیین شده است و رفته برای این که در مصوبات سال 97 پروژه های بیمارستان های کوچک مقیاس تامین اجتماعی قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان
شهروند
|
-
|
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
فقط میگویم اگرمردم برازجان باداشتن این مسولین دلسوزپشته گوشه خودرادیدن پلی کلنیک ودرمانگاه بزرگ ومجهزوارتقای بیمارستان مهررامیبینند
سلام
|
-
|
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
آقای سعادت نماینده دشتستان و مسئولین سازمان تامین اجتماعی خواهشا نگزارید بیش از این در اجرای این پروژه مهم شهرستان وقفه بیافتد آخر شهرداری و شورای شهر برازجان دیگر چقدر باید کوتاه بیایند تا این شهر هم صاحب ساختمان آبرومند ی شود. 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر