جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
پس از حادثه ی خونین اتوبان امام علی بوشهر/ آخرین اخبار از روند درمانی مهدی قائدی؛
فکرشهر: آخرین اخبار از وضعیت مهدی قائدی ـ ستاره ی جوان و بوشهری تیم استقلال تهران ـ از این حکایت دارد که سطح هوشیاری این بازیکن افزایش یافته و به 10 رسیده است، این در حالی است که سطح هوشیاری انسان سالم، 15 است...
کد خبر: ۴۰۷۷۶
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۹

فکرشهر: آخرین اخبار از وضعیت مهدی قائدی ـ ستاره ی جوان و بوشهری تیم استقلال تهران ـ از این حکایت دارد که سطح هوشیاری این بازیکن افزایش یافته و به 10 رسیده است، این در حالی است که سطح هوشیاری انسان سالم، 15 است.

به گزارش فکرشهر، حادثه ی خونین برای مهدی قائدی و 4 نفر همراهش، بامداد دوشنبه ـ 9 بهمن ماه 1396 ـ در اتوبان امام علی (ع) رخ داد؛ حادثه ای که پلیس راهنمایی و رانندگی استان علت آن را عبور خودروی ام وی ام حادثه دیده از سرعت مطمئنه عنوان کرده است.

بر اساس گزارش پلیس، این خودرو 5 سرنشین داشته، شامل 4 آقا و یک خانم که سه نفر از سرنشینان سرپایی درمان و مرخص شده اند و البته مهدی قائدی و احمدرضا شاکر، بستری شدند.

بر اساس گزارش پلیس، هنوز راننده ی این خودرو که دچار خادثه شده، شاکر را  به کمای عمیق برده و البته باعث تخلیه ی طحال قائدی شده، مشخص نشده است و به بررسی های بیشتر نیاز دارد.

چگونگی روند درمانی مصدومین

چند ساعت پس از وقوع این حادثه در اتوبان امام علی بوشهر، خبر حادثه منتشر شد؛ ابتدا گفته شد که مهدی قائدی در آی سی یو است و شاکر نیز فوت شده که ساعتی بعد بالاخره دانشگاه علوم پزشکی الام کرد که شاکر 17 ساله که دوست و همسابه ی قائدی نیز بوده، فوت نشده، بلکه در کمای عمیق است؛ کمایی که تاکنون نیز ادامه داشته است.

اما درباره ی قائدی، قضیه متفاوت بود. وی که در اتاق عمل، کبدش جراخی شده و طحالش نیز تخلیه شده بود، برای کاهش خطر و کم کردن استرس با دستور پرشکان، در بیهوشی نگه داشته شده بود تا روز سه شنبه که کم کم از میزان داروی بیهوشی کاشته شده و قائدی به هوش بیاید.

در همین حال، پندار توفیقی ـ معاون ورزشی باشگاه استقلال که در بوشهر و در کنار خانواده قائدی حضور داشت ـ گفت: باشگاه استقلال تصمیم دارد بعد از پایدار شدن شرایط این بازیکن، قائدی را برای ادامه روند درمانی به تهران منتقل کند اما علیرضا باقری، رییس بخش پیوند اعضای بیمارستان شهدای خلیج فارس در پاسخ به این سوال که آیا قائدی می‌تواند به تهران منتقل شود، گفت: این کار اصلا لزومی ندارد. همه کارهایی که باید برای قائدی انجام می‌شده، انجام شده است. کسی که کبدش عمل شده صلاح نیست که چه به صورت زمین چه به صورت هوایی به جای دیگری منتقل شود. او در حال حاضر زیر بهترین دستگاه‌ها است و همان کاری که در تهران می‌خواست انجام شود در بوشهر انجام شده است. در حال حاضر زود است که او حتی به بخش منتقل شود.

او درباره وضعیت احمدرضا شاکر، تصریح کرد: هنوز مرگ مغزی او تایید نشده ولی وضعیت خوبی هم ندارد.

سید مجید حسینی، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز درباره آخرین وضعیت قائدی گفت که «مادر قائدی و باشگاه استقلال به ما تاکید کردند که به هیچ وجه خبری درباره وضعیت قائدی به کسی ندهیم اما او در حال حاضر در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر تحت درمان است».

پزشک معالج مهدی قائدی نیز در پاسخ به این سوال که آیا قائدی به تهران منتقل می شود و وضعیت او چگونه است، به خبرنگاران گفت: معلوم نیست قائدی چه زمانی از دستگاه جدا می شود. اگر فردا یا پس فردا جدا شود، باید به مدت یک هفته به صورت مطلق استراحت کنند تا شرایط آنها طبیعی شود و مطمئن شویم که خونریزی ایشان را تهدید نمی‌کند و سپس درباره انتقال به تهران تصمیم گیری می‌کنیم.

رحمانیان در ادامه افزود: او حدود ساعت 2 بامداد به بیمارستان خلیج فارس رسید؛ به دلیل خونریزی که داشت سطح هوشیاری نسبتا پایین بود. مشخص شد خونریزی داخل شکم وجود دارد اما طحال نیست. سریع داخل اتاق عمل رفتیم. داخل اتاق عمل خونریزی شدید وجود داشت اما کنترل شد.

جراح قائدی ادامه داد: نوع آسیب طوری است که احتمال خونریزی مجدد طی روزهای آینده وجود دارد. این به آگاهی خانواده و پزشکان بیمار رسیده و گفتیم احتمال عمل مجدد وجود دارد. از وقتی عمل تمام شده اصلا خونریزی اضافه نشده و علائم حیاتی پایدار بوده است. آزمایش‌های بیمار به مرور درست شده و خودمان هم بیمار را به صورت عمدی بیهوش نگه داشتیم تا راحت تر با این استرس کنار بیاید و ان شاءالله از فردا اگر شرایط مهیا باشد، به هوش می‌آوریم.

جراح قائدی در پایان درباره میزان دوری او از میادین گفت: همانگونه که پیش از این گفتم، اگر یک فرد عادی دچار این حادثه شود باید دو ماه استراحت کند و از فعالیت سنگین دوری کند اما در مورد مهدی قائدی و بازگشت او به فوتبال نمی‌توانم اظهار نظر دقیقی انجام دهم و این موضوع باید از طریق پزشکان متخصص انجام شود.

ضریب هوشیاری قائدی افزایش یافت

روز سه شنبه، روابط عمومی اورژانس کشور اعلام کرد که ضریب هوشیاری مهدی قائدی، بازیکن تیم استقلال که در پی سانحه تصادف دچار مصدومیت شده بود، افزایش یافته و ضریب هوشیاری مهدی قائدی اکنون به GCS 10 رسیده است.

بنابر اعلام ستاد اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، این عدد در افراد سالم ۱۵ است.

احمدرضا شاکر - بازیکن نوجوانان استقلال که همراه مهدی قائدی در خودرو حضور داشت، همچنان با ضریب هوشیاری ۳ در اغما به سر می‌برد.

شفر خطاب به قائدی: فردا همه برای تو بازی می‌کنیم

حادثه برای قائدی، واکنش های بسیاری را در فضای مجازی و واقعی در پی داشت، هم از سوی طرفداران استقلال و هم فوتبالیست هایی از سایر تیم ها از جمله هم تیمی ها و تیم رقیب.

اما در این میان، شفر، سرمربی استقلال نیز پستی منتشر کرد و ابراز امیدواری نمود تا بازیکن جوان تیمش در فینال جام حذفی حاضر باشد.

وینفرد شفر در پیامی خطاب به مهدی قائدی که در رسانه باشگاه استقلال منتشر شده گفت: به خاطر مهدی قائدی بسیار ناراحتم و امیدوارم هرچه سریعتر سلامتی خود را بدست بیاورد. به مهدی می‌گویم فردا همه تیم برای تو بازی می‌کنند تا تو هم در فینال برای استقلال بازی کنی.

گفته می شود مهدی قائدی برای پیگیری کارهای دانشگاه خود به بوشهر سفر کرده بود و در راه بازگشت از تماشای مسابقات فوتبال ساحلی بوده که خودروی آنها در اتوبان در بوشهر، دچار سانحه می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر