سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس اتاق اصناف دشتستان در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر: 10 هزار واحد صنفی فعال در دشتستان/ به ازای هر 20 نفر یک کاسب در شهر وجود دارد/ شهرداری ماشین های دوره گرد میوه فروش را از شهر خارج کند ما مشکل سد معبر بازار را حل می کنیم/ حد و حریم صنفی طبق قانون برداشته شده است و ما طبق قانون موظف به دادن مجوز هستیم...
کد خبر: ۴۰۸۱۷
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

فکرشهر - الهام راسخی: نشست خبری اتاق اصناف شهرستان دشتستان با حضور رئیس اتاق اصناف، فرمانده حوزه ی بسیج اتاق اصناف، واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف، مسئول آموزش اصناف، مشاور امور فرهنگی اتاق اصناف شهرستان دشتستان و جمعی از خبرنگاران و فعالان مدنی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، رئیس اتاق اصناف شهرستان دشتستان گفت: هر مسئولی وظیفه دارد که نقدپذیر باشد و کسی که می گوید در حوزه ی مدیریتی اش هیچ مشکلی وجود ندارد، بیشتر از حوزه های دیگر مشکل دارد.

10 هزار واحد صنفی فعال در دشتستان

روح الله اسماعیلی گفت: 10 هزار واحد فعال صنفی در سطح شهرستان داریم که از این تعداد 8350 واحد دارای پروانه کسب و 1200 واحد صنفی بدون پروانه کسب هستند.

وی اظهار کرد: در بخش های مختلفی از شهرستان مانند وحدتیه، آبپخش، سعدآباد، بوشکان و تنگ ارم دفاتر نمایندگی داریم تا کار را برای متقاضیان پروانه کسب راحت تر کرده و دیگر نیازی به آمدن به برازجان نداشته باشند.

به ازای هر 20 نفر یک کاسب در شهر وجود دارد

وی با بیان این که به ازای هر 20 نفر یک کاسب در سطح شهر وجود دارد گفت: اگر بازار آسیب ببیند به جامعه آسیب می رسد.

اسماعیلی با اشاره به تغییر در ظروف آش فروشی ها و بیرون برها از پلاستیکی به گیاهی و ملزم شدن آرایشگاه های مردانه و زنانه به همراه داشتن وسایل اصلاح شخصی گفت: به نفع کسبه و اصناف بر سر هر موضوعی جز حوزه ی سلامت چانه زنی می کنم.

وی با اشاره به ابطال بیش از 50 درصد پروانه های کار ادامه داد: متاسفانه به خاطر شرایط بد اقتصادی مردم به سمت بازار روی می آورند اما با تکرار شغل، چون شناخت درستی نسبت به نیازهای شهر و بازار ندارند بعد از مدتی در کسب شکست خورده و واحد صنفی خود را تعطیل می کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: ما سعی می کنیم با آموزش، شغل های جدیدی برای شهر تعریف کنیم و افراد را به سمت کاری که نیاز شهر و شهرستان است سوق دهیم.

مغازه هایی که به افغانی ها اجاره داده اند را پلمب کرده و از مالک آن ها تعهد محضری گرفته ایم

وی در پاسخ به سوال «فکرشهر» مبنی بر کار غیرقانونی اتباع خارجی خصوصا افغانی ها در بازار روز و اجاره مغازه از طرف آن ها گفت: در خصوص مغازه هایی که به افغانی ها اجاره داده شده اند، 48 مورد اخطاریه داده ایم که 35 مغازه را پلمب کردیم و از مالک آن ها تعهد محضری سه ماهه گرفته شد، اما چون دستمزد این نوع کارگران پایین است، هنوز بسیاری از آن ها وجود دارند. 

رییس اتاق اصناف دشتستان ادامه داد: ما لیستی از صنف هایی که کارگران افغانی آن ها را می گردانند تهیه کرده ایم وبه اداره ی کار داده ایم و آن ها قرار است لیست را جهت پیگیری و اقدامات لازم به اماکن دهند.

شهرداری ماشین های دوره گرد میوه فروش را از شهر خارج کند ما مشکل سد معبر بازار را حل می کنیم

اسماعیلی همچنین در خصوص ساماندهی بازار روز گفت: شخصا برای ساماندهی بازار 6 بار حضوری رفتم و با تشویق، تهدید، برخورد و هر روشی که لازم بود انجام داده ام اما چیزی که وجود دارد نارضایتی بازاریان از ماشین های میوه ای است که در سطح شهر وجود دارند و در واقع حق بازاریانی که مالیات، عوارض و .. می دهند ضایع می شود، بنابراین همانطور که ما از بازاریان می خواهیم که به داخل مغازه عقب نشینی کنند آن ها هم از ما انتظار دارند که جلوی ماشین های دست فروش در سطح شهر گرفته شود.

وی افزود: وظیفه ی شهرداری برخورد با دستفروشان و ماشین هایی است که در سطح شهر می ایستند. پیشنهاد من به شهرداری این بود که بنا به خواسته ی اتاق اصناف 10 روز ماشین های دوره گرد را از شهر خارج کنید تا بعد ما به بازار برویم و جلوی سد معبر در بازار را بگیریم و قطعا اینگونه بهتر می توانیم بازاریان را راضی به عقب نشینی کنیم.

رییس اتاق اصناف دشتستان اضافه کرد: جمع آوری دستفروشان وظیفه شهرداری است هیچ جای قانون نوشته نشده که اتاق اصناف چنین وظیفه ای دارد ضمن این که ما ظرفیت آن را هم نداریم.
 
وی در خصوص دکه ها و جمعه بازار گفت: ما تنها می توانیم در حوزه ای که مجوز می دهیم دخالت کنیم. جانمایی جمعه بازار توسط شهرداری صورت گرفته و اتاق اصناف در خصوص مجوز دکه ها دخالتی نداشته و همه از شهرداری مجوز می گیرند.
 
اسماعیلی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تنها یک نمایشگاه در سطح شهر برازجان داشته ایم هرچند ممکن است برخی فکر کنند که به ضرر کسبه بازار است اما نمایشگاه نیاز شهروندان است ضمن این که این غرفه ها تنها درآمد اتاق اصناف هستند، ما غرفه ها را با تخفیف ویژه در اختیار کسبه برازجان می گذاریم.

حد و حریم صنفی طبق قانون برداشته شده است و ما طبق قانون موظف به دادن مجوز هستیم

وی در گله به باز شدن تعداد زیادی غذافروشی و فست فود در چندین خیابان خاص گفت: حد و حریم صنفی طبق قانون برداشته شده است و ما طبق قانون موظف به دادن مجوز هستیم.
 
فرمانده حوزه ی بسیج اتاق اصناف با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و گرامی داشت دهه ی فجر گفت: افتخار دارد که در کنار همه ی کاسبان برنامه هایی که از طرف بسیج اصناف ابلاغ می شود را اجرا می کند.
 
سرهنگ صلح جو برگزاری کلاس های فقه کسب برای متقاضیان پروانه کسب و بازاریان را از جمله این فعالیت ها خواند و ادامه داد: با توجه به مناسبت های مذهبی و اعیاد برنامه های مختلفی را برای اصناف برگزار کرده ایم و در شب 22 بهمن نیز جشنی با حضور مردم در کاروانسرای مشیرالملک برگزار خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
محمد
|
-
|
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵
باتوجه باینکه عمل خوبی است ولی قانون درشهردردوره های همایت نکرده والان هم واصطه مشکلات کاری درجامعه بازهم صورت کاملی ودایمی نخواهدداشت چون بایدتدبیری درسترانجام داد یعنی ساعت کاری برای دست فروشان سعدمعبری اجام گیدمثل شیرازبعدازتعطیلی مغازه ها  دایرشودوحتی یک مهاجربه تنهایی دربازارمشغول بکارباشدمیبایست کنارصاحب مغازه انجام کارکندالان درشهربزازجان یک چهرم کسبه بازارروزافغانی است
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر