چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۰۴۱
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بدلیل شرایط آب و خاک مناسب در زمان حاضر کیفی ترین محصول گوجه فرنگی کشور در شهرستان دیر از توابع این استان تولید می شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمدتقی منوچهری افزود: شهرستان دیر با تولید سالانه 250 هزارتن گوجه فرنگی به عنوان قطب تولید سبزی و صیفی خارج از فصل در استان بوشهر محسوب می شود.

وی گفت: شهرستان دیر همچنین در ایجاد طرح گلخانه ای پیشتاز بوده طوری که 10 هکتار مسقف و 70 هکتار داربستی با برداشت سالانه 11 هزارتن فعالیت خوبی در این زمینه وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: مدرن ترین طرح گلخانه ای سبزی و صیفی استان بوشهر روز گذشته با حضور استاندار در مساحت هفت هزار مترمربع مجهز به سیستم الکترونیک و هوشمند راه اندازی شد.

وی گفت: یکی دیگر از مزیت های بندردیر در بخش صادرات به کشور همسایه قطر است که امسال 53 هزارتن انواع محصولات صیفی و سبزی به کشور قطر صادر شده است.

منوچهری در رابطه با طرح های اشتغال زایی برای شهرستان دیر افزود: شهرک شیلاتی برای ایجاد سایت پرورش میگو در مساحت 600 هکتار در محدوده روستای الی شمالی و هشت هزار و 700 تن ماهی در قفس با توافق رییس سازمان شیلات کشور و رییس امور اراضی در طول برنامه ششم و 50 هکتار برای ایجاد شهرک گلخانه ای از جمله طرح هایی است که برای اجرای آن در شهرستان دیر پیگیر هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر