شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۰۵۰
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: فرهنگ آموزش کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی جهت کودکان باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست افزود: یکی از مهم‌ترین عواملی که سلامتی کودکان را تهدید می‌کند، سوانح و حوادث است و فرهنگ آموزش همگانی کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی جهت کودکان در جامعه باید نهادینه شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم که باید موردتوجه قرار گیرد آسیب‌های کودکان است، اولیا و مربیان و معلمان در مدرسه، خانه و جاهای دیگر با دقت در جزئیات از بروز آسیب‌های کودکان جلوگیری و در پیشگیری از حوادث احتمالی نقش فعالی باید داشته باشند.

مهندس خویش دوست تصریح کرد: از سال گذشته مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت عملی در مدارس ابتدایی نموده است که در سال جاری نیز، آموزش‌ها در پیش‌دبستانی‌ها هم اجراشده و کودکان با سوانح و خطراتی که سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند آشنا می‌شوند و نکات ایمنی لازم جهت پیشگیری از بروز حوادث به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان دشتستان نیز گفت: با توجه به انگیزه بالای کودکان و نوجوانان در فراگیری آموزش‌ها و شکوفایی استعدادها در این سنین، آشنایی با فوریت‌های پزشکی و آموزش کمک‌های اولیه می‌تواند نقش بسزایی در کاهش حوادث و خسارت‌های ناشی از آن داشته باشد.

هادی بخشی افزود: از سال گذشته، آموزش فوریت‌های پزشکی کمک‌های اولیه از مدارس ابتدایی با شعار هر نفر یک همیار اورژانس شروع گردیده و با برنامه‌ریزی بین مسئول اورژانس ۱۱۵ و واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، این برنامه در مدارس و مهدکودک‌ها در حال اجرا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر