سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۰۵۲
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: پیشگیری از اقدام به خودکشی از برنامه‌های مهم سلامت روان است. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست در کمیته بررسی عوامل اقدام به خودکشی شهرستان دشتستان افزود: افزایش آگاهی عمومی و همکاری گروه‌ها و اقشار اجتماعی در کنار کاربرد شیوه‌های مناسب رسانه‌ای، می‌تواند از همه‌گیر شدن این روش آسیب‌رسان جلوگیری کند. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: ارتقای آگاهی مردم و مسئولان در زمینه پیشگیری و شناخت موارد اقدام به خودکشی با توجه به علت‌های زیستی، روانی و اجتماعی در اولویت برنامه‌های حوزه سلامت روان قرارگرفته است و می‌بایست تمامی نهادهای مرتبط با برنامه‌ریزی، نسبت به موارد اقدام به خودکشی تلاش نمایند.

مهندس خویش دوست افزود: اعضای کمیته خودکشی شهرستان باید با برنامه‌ریزی و همفکری نقشه جامعی را جهت پیشگیری از اقدام به خودکشی تهیه نمایند و باید از خدمات کارشناسان سلامت روان مراکز خدمات جامع سلامت که در این راستا تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی کرد.

مدیر گروه واحد سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز به شرح علل و عوامل مؤثر در این زمینه پرداخت و گفت: گروه‌های پرخطر باید شناسایی شوند و مراقبت‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت دقیق‌تر و سؤالات تعیین‌شده به‌صورت شفاف پرسیده شود.

فاطمه اکبری زاده افزود: کتاب راهنمای خانواده جهت افراد اقدام کننده به خودکشی در بیمارستان موجود است و به همراه بیمار تحویل داده می‌شود و می‌بایست ثبت دقیق آمار و پیگیری این موارد مدنظر قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر